ЛИТВИН Андрій Вікторович
ЛИТВИН Андрій Вікторович
Кафедра практичної психології та педагогіки
- Посада:
- Професор кафедри практичної психології та педагогіки
- Громадянство:
- Україна
- Освіта:
- НУ «Львівська політехніка» (1983–1991)
- Спеціальність:
- Автоматизація та комплексна механізація машинобудування
- Науковий ступінь:
- доктор педагогічних наук
- Вчене звання:
- професор
- Контакти:
- [email protected]
[email protected]
Коротка біографія
Литвин Андрій Віленович, 1966 р.н., працює у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності: з 2016 до 2020 р. – завідувачем кафедри практичної психології та педагогіки; з 2020 р. до сьогодні – професором кафедри ППтаП. Стаж наукової та науково-педагогічної роботи – 30 р.
А. В. Литвин з відзнакою закінчив Львівський політехнічний інститут за спеціальністю «Автоматизація та комплексна механізація машинобудування». Працював на посадах начальника дільниці, механіка машинобудівного комплексу Львівського ВО «Кінескоп». З 1996 року працював методистом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Львівської обл., за сумісництвом викладав у Львівському ВПУ №20. Працював на посадах наукового співробітника, вченого секретаря, завідувача відділу Львівського науково-практичного центру НАПН України, а також на посаді доцента Університету «Львівський Ставропігіон» (погодинно).
Кандидат педагогічних наук із 2002 р.; доктор педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – «теорія і методика професійної освіти» із 2012 р.; старший науковий співробітник із 2005 р.; професор – із 2014 р.
Автор понад 400 наукових праць, у тому числі 2 одноосібні та 6 колективних монографій; 4 посібники, 2 словники; 85 статей у фахових виданнях; 7 – у виданнях, індексованих Scopus i WoS.
Бере активну участь у підготовці та проведенні науково-практичних конференцій і науково-методичних семінарів. Член редколегії наукових журналів «Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія», «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми».
Є гарантом акредитованої освітньо-наукової програми «Професійна освіта».
А. В. Литвин – голова спеціалізованої вченої ради Д 35.834.03 у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності; член спеціалізованої вченої ради Д 70.705.03 у Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Брав участь у роботі 8 разових спеціалізованих рад. Під його керівництвом захищена дві докторські (Руденко Л. А., 2016; Колісник-Гуменюк Ю. І, 2021), 7 кандидатських дисертацій (Соловйов В. Ф., 2010; Кравчук Г. Т., 2011; Козловська Л. В., 2014; Мацейко О. В., 2015; Василина С. І., 2017; Федюк Г.З., 2020; Конівіцька Т. Я., 2020) та одна дисертація на здобуття доктора філософії (Станішовський А. С., 2024).
А. В. Литвин з відзнакою закінчив Львівський політехнічний інститут за спеціальністю «Автоматизація та комплексна механізація машинобудування». Працював на посадах начальника дільниці, механіка машинобудівного комплексу Львівського ВО «Кінескоп». З 1996 року працював методистом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Львівської обл., за сумісництвом викладав у Львівському ВПУ №20. Працював на посадах наукового співробітника, вченого секретаря, завідувача відділу Львівського науково-практичного центру НАПН України, а також на посаді доцента Університету «Львівський Ставропігіон» (погодинно).
Кандидат педагогічних наук із 2002 р.; доктор педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – «теорія і методика професійної освіти» із 2012 р.; старший науковий співробітник із 2005 р.; професор – із 2014 р.
Автор понад 400 наукових праць, у тому числі 2 одноосібні та 6 колективних монографій; 4 посібники, 2 словники; 85 статей у фахових виданнях; 7 – у виданнях, індексованих Scopus i WoS.
Бере активну участь у підготовці та проведенні науково-практичних конференцій і науково-методичних семінарів. Член редколегії наукових журналів «Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія», «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми».
Є гарантом акредитованої освітньо-наукової програми «Професійна освіта».
А. В. Литвин – голова спеціалізованої вченої ради Д 35.834.03 у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності; член спеціалізованої вченої ради Д 70.705.03 у Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Брав участь у роботі 8 разових спеціалізованих рад. Під його керівництвом захищена дві докторські (Руденко Л. А., 2016; Колісник-Гуменюк Ю. І, 2021), 7 кандидатських дисертацій (Соловйов В. Ф., 2010; Кравчук Г. Т., 2011; Козловська Л. В., 2014; Мацейко О. В., 2015; Василина С. І., 2017; Федюк Г.З., 2020; Конівіцька Т. Я., 2020) та одна дисертація на здобуття доктора філософії (Станішовський А. С., 2024).
Нагороджений
2003 р. – Знак «Відмінник освіти України» (посвідчення № 66660);
2004 р. – Почесна грамота Львівської обласної ради;
2011 р. – Почесна грамота НАПН України;
2014 р. – Почесна грамота Департаменту освіти і науки Львівської ОДА;
2014 р. – Почесна грамота НАПН України;
2018 р. – Почесна грамота ДСНС України;
2020 р. – Нагрудний знак ДСНС України «Знак пошани» (наказ № 357);
2025 р. – Подяка Львівської обласної державної адміністрації.
2004 р. – Почесна грамота Львівської обласної ради;
2011 р. – Почесна грамота НАПН України;
2014 р. – Почесна грамота Департаменту освіти і науки Львівської ОДА;
2014 р. – Почесна грамота НАПН України;
2018 р. – Почесна грамота ДСНС України;
2020 р. – Нагрудний знак ДСНС України «Знак пошани» (наказ № 357);
2025 р. – Подяка Львівської обласної державної адміністрації.
Професійна діяльність
2024 р. – дотепер професор кафедри практичної психології та педагогіки факультету психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
2020 р. – 2023 р. професор кафедри практичної психології та педагогіки навчально-наукового інституту психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
2016–2020 рр. завідувач кафедри практичної психології та педагогіки навчально-наукового інституту психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
2016 р. провідний науковий співробітник відділу організації наукових досліджень Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
20014–2016 рр. завідувач відділу професійно-практичної підготовки Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
2006–2014 рр. вчений секретар, провідний науковий співробітник, в.о. завідувача відділу професійно-практичної підготовки Львівського науково-практичного центру НАПН України
1997–2006 рр. молодший науковий співробітник, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник, вчений секретар Львівського науково-практичного центру Інституту педагогіки і психології професійної освіти АПН України
1996–1997 рр. методист Навчально-методичного центру комітету професійно-технічної освіти управління освіти Львівського облвиконкому
1992–1996 рр. інженер-конструктор, начальник дільниці комплексу машин та інструментів ВО «Кінескоп», механік ДВ «Кінескопмаш»
1991–1992 рр. інженер-конструктор технічного відділу виробничого підприємства «Західенергоавтоматика»
2020 р. – 2023 р. професор кафедри практичної психології та педагогіки навчально-наукового інституту психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
2016–2020 рр. завідувач кафедри практичної психології та педагогіки навчально-наукового інституту психології та соціального захисту Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
2016 р. провідний науковий співробітник відділу організації наукових досліджень Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова
20014–2016 рр. завідувач відділу професійно-практичної підготовки Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
2006–2014 рр. вчений секретар, провідний науковий співробітник, в.о. завідувача відділу професійно-практичної підготовки Львівського науково-практичного центру НАПН України
1997–2006 рр. молодший науковий співробітник, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник, вчений секретар Львівського науково-практичного центру Інституту педагогіки і психології професійної освіти АПН України
1996–1997 рр. методист Навчально-методичного центру комітету професійно-технічної освіти управління освіти Львівського облвиконкому
1992–1996 рр. інженер-конструктор, начальник дільниці комплексу машин та інструментів ВО «Кінескоп», механік ДВ «Кінескопмаш»
1991–1992 рр. інженер-конструктор технічного відділу виробничого підприємства «Західенергоавтоматика»
Наукові інтереси
теоретичні та методичні засади викладання професійно орієнтованих дисциплін у ЗВО із специфічними умовами навчання;
психологічна та педагогічна підготовка майбутніх фахівців сектору безпеки і оборони;
формування професійної компетентності в майбутніх психологів;
інноваційні методики і технології професійної підготовки;
теорія та методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній освіті та комплексної діджиталізації закладів освіти.
психологічна та педагогічна підготовка майбутніх фахівців сектору безпеки і оборони;
формування професійної компетентності в майбутніх психологів;
інноваційні методики і технології професійної підготовки;
теорія та методика застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній освіті та комплексної діджиталізації закладів освіти.
Наукові ступені та вчені звання
• Доктор педагогічних наук, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, тема дисертації «Теоретичні та методичні засади інформатизації навчально-виховного процесу у професійно-технічних навчальних закладах будівельного профілю»; 17 січня 2012 р. в спеціалізованій раді Д 05.053.01 у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського (диплом ДД №000891, рішення Атестаційної колегії від 17.05.2012);
• Професор, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (Інститут професійно-технічної освіти НАПН України), атестат 12ПР № 010026, рішення Атестаційної колегії від 22 грудня 2014 р., прот. 8/01-П
• Професор, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (Інститут професійно-технічної освіти НАПН України), атестат 12ПР № 010026, рішення Атестаційної колегії від 22 грудня 2014 р., прот. 8/01-П
Участь у наукових та навчальних проєктах
• 1998–2000 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Педагогічне забезпечення змісту профільних дисциплін у системі ступеневої професійної освіти» (РК № 0198U000138);
• 2001–2003 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Теоретичні та методичні засади викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах» (РК № 0101U000099);
• 2004–2006 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Інноваційні методики навчання спеціальних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах» (РК № 0104U000612);
• 2007–2009 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Науково-методичне забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників в умовах регіоналізації професійно-технічної освіти» (РК № 0107U000136);
• 2010–2012 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Теоретичні і методичні засади професійно-технічної підготовки кваліфікованих робітників за професіями, що користуються сталим попитом на ринку праці» (РК № 010U000017);
• 2013–2015 рр. – керівник колективної теми НДР «Модернізація науково-методичного забезпечення професійної підготовки фахівців народних художніх промислів» (PK № 0113U001272);
• 2016–2019 рр. – співвиконавець теми науково-дослідної роботи кафедри: «Психолого-педагогічні технології підготовка фахівців до діяльності в особливих умовах та її психологічний супровід» (РК №0116U005307);
• 2021 р. – участь у міжнародному проєкті EU-CHEM-REACT-2;
• 2022 р. – участь у міжнародному проєкті EURO-MED-REACT;
• 2022–2025 рр. – співвиконавець теми науково-дослідної роботи кафедри: «Педагогічне забезпечення та психологічний супровід професійної підготовки та здоров’язбереження фахівців ризиконебезпечних професій у закладах вищої освіти» (2022-2025, РК № 0122U001531).
• 2001–2003 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Теоретичні та методичні засади викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах» (РК № 0101U000099);
• 2004–2006 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Інноваційні методики навчання спеціальних дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах» (РК № 0104U000612);
• 2007–2009 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Науково-методичне забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників в умовах регіоналізації професійно-технічної освіти» (РК № 0107U000136);
• 2010–2012 рр. – співвиконавець колективної теми НДР «Теоретичні і методичні засади професійно-технічної підготовки кваліфікованих робітників за професіями, що користуються сталим попитом на ринку праці» (РК № 010U000017);
• 2013–2015 рр. – керівник колективної теми НДР «Модернізація науково-методичного забезпечення професійної підготовки фахівців народних художніх промислів» (PK № 0113U001272);
• 2016–2019 рр. – співвиконавець теми науково-дослідної роботи кафедри: «Психолого-педагогічні технології підготовка фахівців до діяльності в особливих умовах та її психологічний супровід» (РК №0116U005307);
• 2021 р. – участь у міжнародному проєкті EU-CHEM-REACT-2;
• 2022 р. – участь у міжнародному проєкті EURO-MED-REACT;
• 2022–2025 рр. – співвиконавець теми науково-дослідної роботи кафедри: «Педагогічне забезпечення та психологічний супровід професійної підготовки та здоров’язбереження фахівців ризиконебезпечних професій у закладах вищої освіти» (2022-2025, РК № 0122U001531).
Публікації у Scopus, WoS
1. Lytvyn A., Lytvyn V., Rudenko L., Pelekh Y., Dіdenko O., Muszkieta R., Żukow W. Informatization of technical vocational schools: Theoretical foundations and practical approaches. Education and Information Technologies : The Official Journal of the IFIP Technical Committee on Education. Vol. 25. Issue 1. January 2020. P. 583–609. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09966-4
2. Didenko O., Zoriy Y., Rudenko L., Lytvyn A., Halimov A., Lutskyi O. Formation and development of professional creativity of future officers in higher military educational institutions. Laplage Em Revista. 2021. Vol. 7 (Extra-C). P. 141–152. DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C997p.141-152
3. Nenko Yu., Orendarchuk O., Rudenko L., Lytvyn A. Anti-crisis management in higher education institutions of Ukraine during the Covid-19 pandemic. Revista Brasileira de Educação do Campo / Brazilian Journal of Rural Education. 2021. V. 6. DOI: http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e12838
4. Prysiazhniuk, L., Genkal, S., Nadon, V., Tomchenko, M., Fomina, I., Lytvyn, A. Psychological and Pedagogical Features of the Organization of Collective Forms of Work in Different Age-Related Groups. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. Vol. 14, Issue 1Sup1. P. 172–190. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/544
5. Piechka, L., Honchar, M., Koval, M., Kusiy, M., Lytvyn, A., Levchuk, N. Innovative Educational Environment in the Conditions of Educational Reform: Neuropsychological Approach. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. Vol. 13, Issue 1Sup1. P. 80–93. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/304
6. Vavryniv, O., Yaremko R., Koval I., Muhlyk E., Lytvyn A., Malaniuk M. An empirical research of future rescuers’ professional self-realization. Revista Inclusiones. 2024. Vol. 11, N 4. P. 185–200. DOI: https://doi.org/10.58210/fprc3571
7. Gurevych R., Koval M., Lytvyn A., Kusiy M., Opushko N. Ensuring Safe Learning in Institutions with Specific Conditions during Wartime in Ukraine: From Global Practices to a Contextualized Model. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2025. Vol. 17, No 2. P. 102–125. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/17.2/975
2. Didenko O., Zoriy Y., Rudenko L., Lytvyn A., Halimov A., Lutskyi O. Formation and development of professional creativity of future officers in higher military educational institutions. Laplage Em Revista. 2021. Vol. 7 (Extra-C). P. 141–152. DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C997p.141-152
3. Nenko Yu., Orendarchuk O., Rudenko L., Lytvyn A. Anti-crisis management in higher education institutions of Ukraine during the Covid-19 pandemic. Revista Brasileira de Educação do Campo / Brazilian Journal of Rural Education. 2021. V. 6. DOI: http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e12838
4. Prysiazhniuk, L., Genkal, S., Nadon, V., Tomchenko, M., Fomina, I., Lytvyn, A. Psychological and Pedagogical Features of the Organization of Collective Forms of Work in Different Age-Related Groups. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. Vol. 14, Issue 1Sup1. P. 172–190. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/544
5. Piechka, L., Honchar, M., Koval, M., Kusiy, M., Lytvyn, A., Levchuk, N. Innovative Educational Environment in the Conditions of Educational Reform: Neuropsychological Approach. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. Vol. 13, Issue 1Sup1. P. 80–93. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/304
6. Vavryniv, O., Yaremko R., Koval I., Muhlyk E., Lytvyn A., Malaniuk M. An empirical research of future rescuers’ professional self-realization. Revista Inclusiones. 2024. Vol. 11, N 4. P. 185–200. DOI: https://doi.org/10.58210/fprc3571
7. Gurevych R., Koval M., Lytvyn A., Kusiy M., Opushko N. Ensuring Safe Learning in Institutions with Specific Conditions during Wartime in Ukraine: From Global Practices to a Contextualized Model. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2025. Vol. 17, No 2. P. 102–125. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/17.2/975
Публікації у фахових виданнях
1. Литвин А. В. Проблема обґрунтування педагогічних умов у наукових дослідженнях. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016. Вип. 44. С. 119–123.
2. Литвин А. В., Руденко Л. А. Актуальність застосування цілісного підходу в сучасній професійній освіті. Професійна освіта : проблеми і перспективи. Київ : ІПТО НАПН України, 2016. Вип. 10. С. 20–26.
3. Литвин А. В., Руденко Л. А. Принцип наступності в контексті сучасної парадигми освіти. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2016. Вип. 14. С. 237–243.
4. Литвин А. Перегуда Н. Проектування педагогічних програмних засобів для професійно-технічних навчальних закладів : концептуальні засади. Професійно-технічна освіта. 2016. № 4 (73). С. 7–11.
5. Литвин А. В., Повстин О. В. Формування лідерських якостей у майбутніх співробітників ДСНС України. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016. Вип. 47. С. 201–205.
6. Литвин А. Підготовка лідерів у освітньому середовищі ВНЗ. Молодь і ринок. 2017. № 6 (149). С. 10–15.
7. Козяр М., Литвин А. Особливості підготовки фахівців цивільного захисту до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2017. Вип 15. С. 199–208.
8. Козяр М., Литвин А. Теоретичні засади формування готовності фахівців цивільного захисту до діяльності в екстремальних ситуаціях. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 1. С. 85–98.
9. Литвин А. В., Руденко Л. А. Вплив психології на педагогічну науку та практику: полемічні аспекти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2018. Вип. 49. С. 146–153.
10. Коваль М., Козяр М., Литвин А. Педагогічна модель формування готовності фахівців цивільного захисту до професійної діяльності. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2018. Вип 18. С. 151–159.
11. Литвин А. В. Рефлексивний підхід до психологічної підготовки майбутніх співробітників ДСНС. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький : ЛА НАУ, 2019. Вип. 5. С. 168–174.
12. Литвин А. В. Формування ціннісного ставлення до професії у студентів технічних коледжів. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогіка (електронне видання). 2019. Вип. 4. URL: http://77.222.145.174/index.php/pedvisnyk/article/view/246 (дата звернення: 10.04.2020).
13. Литвин А. В., Руденко Л. А. Удосконалення підготовки психологів у закладах вищої освіти. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький : ЛА НАУ, 2021. Вип. 9. С. 63–74.
14. Литвин А. В., Руденко Л. А. Формування психологічної готовності курсантів ЗВО ДСНС до діяльності в ризиконебезпечних обставинах. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2021. № 1(21). С. 40–48.
15. Литвин А. В. Особливості неперервної професійної підготовки фахівців технічного профілю у ЗВО. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки (електронне видання). 2021. Вип. 2 (25). С. 136–152.
16. Коваль М С., Литвин А. В. Інформаційне суспільство та професійна освіта. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 23. С. 9–27.
17. Литвин О. Г, Литвин А. В. Інноваційні технології у риторичній підготовці майбутніх фахівців. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 39, т. 2. С. 214–220.
17. Литвин А. В., Руденко Л. А., Козяр М. М. Інтегрування інформаційно-комунікаційних та освітніх технологій у вищій школі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2021. Вип. 60. С. 263–271.
18. Koval M. S., Lytvyn A. V., Rudenko L. A. Conceptual Principles of Improving Specialists’ Professional Training in the Information and Educational Environment at Higher School. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2023. Вип. 67. С. 35–43.
19. Литвин А. В., Руденко Л. А. Деякі аспекти підготовки майбутніх практичних психологів до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки : науковий журнал / Академія Державної пенітенціарної служби. Чернігів : Академія ДПтС, 2023. № 2(11). С. 111–124.
20. Литвин А., Коломієць А., Федюк Г. Формування культури безпеки життєдіяльності здобувачів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 70, т. 1. С. 363–370.
21. Коломієць А., Литвин А., Жовнич О., Тертична Т. Формування навичок емоційної стійкості учасників освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. 2023. Вип. 76. С. 79–85.
22. Тертична Т. Д., Коломієць А. М., Литвин А. В. Емоційна культура вчителя: дефінітивний аналіз і феноменологія явища в контексті надзвичайних ситуацій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 71. С. 54–66.
23. Литвин А. В., Руденко Л. А. Психологічна підготовка майбутніх офіцерів: досвід, пропозиції та рекомендації. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2024. № 1 (12). С. 169–186.
24. Литвин А., Коваль І. Професійна підготовка офіцерів Збройних сил України за стандартами країн НАТО. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Вип. 73, т. 2. С. 333–339.
25. Литвин А. В., Федюк Г. З., Кухта Ю. О. Особливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 72. С. 125–133.
26. Литвин А. В., Руденко Л. А., Федюк Г. З. Принципи розвитку педагогічної майстерності вчителя. Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія. 2024. № 2. С. 7–14. DOI: https://doi.org/10.32782/3041-1297/2024-2-1
27. Литвин А., Руденко Л., Боровик Л., Соловйов В. Вдосконалення методики формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка». Серія: Педагогічні науки. 2025. Вип. 31(187). С. 247–253. DOI: https://doi.org/10.58407/visnik.253140
2. Литвин А. В., Руденко Л. А. Актуальність застосування цілісного підходу в сучасній професійній освіті. Професійна освіта : проблеми і перспективи. Київ : ІПТО НАПН України, 2016. Вип. 10. С. 20–26.
3. Литвин А. В., Руденко Л. А. Принцип наступності в контексті сучасної парадигми освіти. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2016. Вип. 14. С. 237–243.
4. Литвин А. Перегуда Н. Проектування педагогічних програмних засобів для професійно-технічних навчальних закладів : концептуальні засади. Професійно-технічна освіта. 2016. № 4 (73). С. 7–11.
5. Литвин А. В., Повстин О. В. Формування лідерських якостей у майбутніх співробітників ДСНС України. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016. Вип. 47. С. 201–205.
6. Литвин А. Підготовка лідерів у освітньому середовищі ВНЗ. Молодь і ринок. 2017. № 6 (149). С. 10–15.
7. Козяр М., Литвин А. Особливості підготовки фахівців цивільного захисту до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2017. Вип 15. С. 199–208.
8. Козяр М., Литвин А. Теоретичні засади формування готовності фахівців цивільного захисту до діяльності в екстремальних ситуаціях. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 1. С. 85–98.
9. Литвин А. В., Руденко Л. А. Вплив психології на педагогічну науку та практику: полемічні аспекти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2018. Вип. 49. С. 146–153.
10. Коваль М., Козяр М., Литвин А. Педагогічна модель формування готовності фахівців цивільного захисту до професійної діяльності. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Львів : ЛДУ БЖД, 2018. Вип 18. С. 151–159.
11. Литвин А. В. Рефлексивний підхід до психологічної підготовки майбутніх співробітників ДСНС. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький : ЛА НАУ, 2019. Вип. 5. С. 168–174.
12. Литвин А. В. Формування ціннісного ставлення до професії у студентів технічних коледжів. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогіка (електронне видання). 2019. Вип. 4. URL: http://77.222.145.174/index.php/pedvisnyk/article/view/246 (дата звернення: 10.04.2020).
13. Литвин А. В., Руденко Л. А. Удосконалення підготовки психологів у закладах вищої освіти. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький : ЛА НАУ, 2021. Вип. 9. С. 63–74.
14. Литвин А. В., Руденко Л. А. Формування психологічної готовності курсантів ЗВО ДСНС до діяльності в ризиконебезпечних обставинах. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2021. № 1(21). С. 40–48.
15. Литвин А. В. Особливості неперервної професійної підготовки фахівців технічного профілю у ЗВО. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки (електронне видання). 2021. Вип. 2 (25). С. 136–152.
16. Коваль М С., Литвин А. В. Інформаційне суспільство та професійна освіта. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 23. С. 9–27.
17. Литвин О. Г, Литвин А. В. Інноваційні технології у риторичній підготовці майбутніх фахівців. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 39, т. 2. С. 214–220.
17. Литвин А. В., Руденко Л. А., Козяр М. М. Інтегрування інформаційно-комунікаційних та освітніх технологій у вищій школі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Київ ; Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2021. Вип. 60. С. 263–271.
18. Koval M. S., Lytvyn A. V., Rudenko L. A. Conceptual Principles of Improving Specialists’ Professional Training in the Information and Educational Environment at Higher School. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2023. Вип. 67. С. 35–43.
19. Литвин А. В., Руденко Л. А. Деякі аспекти підготовки майбутніх практичних психологів до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки : науковий журнал / Академія Державної пенітенціарної служби. Чернігів : Академія ДПтС, 2023. № 2(11). С. 111–124.
20. Литвин А., Коломієць А., Федюк Г. Формування культури безпеки життєдіяльності здобувачів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 70, т. 1. С. 363–370.
21. Коломієць А., Литвин А., Жовнич О., Тертична Т. Формування навичок емоційної стійкості учасників освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. 2023. Вип. 76. С. 79–85.
22. Тертична Т. Д., Коломієць А. М., Литвин А. В. Емоційна культура вчителя: дефінітивний аналіз і феноменологія явища в контексті надзвичайних ситуацій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 71. С. 54–66.
23. Литвин А. В., Руденко Л. А. Психологічна підготовка майбутніх офіцерів: досвід, пропозиції та рекомендації. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2024. № 1 (12). С. 169–186.
24. Литвин А., Коваль І. Професійна підготовка офіцерів Збройних сил України за стандартами країн НАТО. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Вип. 73, т. 2. С. 333–339.
25. Литвин А. В., Федюк Г. З., Кухта Ю. О. Особливості та переваги дуальної форми здобуття вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. 2024. Вип. 72. С. 125–133.
26. Литвин А. В., Руденко Л. А., Федюк Г. З. Принципи розвитку педагогічної майстерності вчителя. Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія. 2024. № 2. С. 7–14. DOI: https://doi.org/10.32782/3041-1297/2024-2-1
27. Литвин А., Руденко Л., Боровик Л., Соловйов В. Вдосконалення методики формування педагогічної компетентності здобувачів вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка». Серія: Педагогічні науки. 2025. Вип. 31(187). С. 247–253. DOI: https://doi.org/10.58407/visnik.253140
Монографії та посібники
1. Литвин А. В. Наступність ступеневої професійної підготовки фахівців / Андрій Литвин // Теоретичні і методичні основи викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін : інтегративний підхід : монографія / І. Козловська, К. Лєнік, Я. Собко, А. Литвин та ін. / за ред. Ірини Козловської та Клаудюша Лєніка. — Львів : Євросвіт, 2003. — С. 63—95.
2. Литвин А. Теоретико-методологічні засади принципу наступності та перспективності в професійній освіті / Андрій Литвин // Проблеми інтеграції у сучасній професійній освіті : методологія, теорія, практика : монографія / за ред. І. Козловської та Я. Кміта. — Львів : Сполом, 2004. — С. 27—38.
3. Литвин А. Методика навчання інформатики та нові інформаційні технології у ПТНЗ / Андрій Литвин // Інноваційні методики навчання у професійно-технічній освіті : монографія / за ред. І. М. Козловської. — Львів : Сполом, 2006. — С. 81—102.
4. Литвин А. В. Професійно спрямований підхід до вивчення інформатики у професійно-технічній освіті / Литвин А. В. // Професійно спрямоване вивчення природничо-математичних дисциплін у ПТНЗ : монографія / П. І. Сікорський, І. Є. Курляк, В. Є. Робак, А. В. Литвин, Л. Ф. Ємчик, І. М. Матійків, Л. І. Джулай. — Львів : Бодлак, 2009. — С. 105—128.
5. Литвин А. В. Інформатизація професійно-технічних навчальних закладів буді¬вельного профілю : монографія / Андрій Вікторович Литвин. — Львів : Компанія «Манускрипт», 2011. — 498 с.
6. Литвин А. В. Інформатизація навчального процесу у ПТНЗ будівельного профілю : монографія / А. В. Литвин. ― К. : Педагогічна думка, 2013. — 168 с.
7. Литвин А. В. Передмова // Допрофесійна підготовка в системі «загальноосвітня школа – професійний ліцей» : монографія / В. Ф. Соловйов ; за ред. А. В. Литвина. — Львів : СПОЛОМ, 2014. — С. 3—11.
8. Литвин А. В., Руденко Л. А. Проверка эффективности педагогических условий в научных исследованиях. Harmonious personal development problem in relation to specificity of modern education and socialization processes : collective monograph. London : IASHE, 2016. P. 34–37.
9. Rudenko L., Lytvyn A. Formation of future service sector specialists’ communicative culture during professional training. Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine : monograph / ed. by authors. 2nd ed. Riga : Baltija Publishing, 2018. P. 228–248.
10. Козяр М. М., Литвин А. В. Сучасні підходи до формування професійної готовності фахівців цивільного захисту. Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах : монографія / за наук. ред. М. М. Козяра. Львів : СПОЛОМ, 2018. С. 244–282.
11. Литвин А. В., Руденко Л. А. Моделі інформатизації закладів вищої освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : монографія / за наук. ред. Мирослава Коваля, Неллі Ничкало; упоряд. Андрій Кузик, Андрій Литвин. Львів : ЛДУ БЖД, 2023. С. 66–70.
12. Соловйов В. Ф., Литвин А. В. Формування компонентів ІКТ–компетентності майбутнього вчителя. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : монографія / за наук. ред. Мирослава Коваля, Неллі Ничкало; упоряд. Андрій Кузик, Андрій Литвин. Львів : ЛДУ БЖД, 2023. С. 244–250.
13. Литвин А., Руденко Л. Побудова ефективних моделей освітніх систем і процесів професійної підготовки. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 41–55.
14. Литвин А. Модель інформатизації підготовки фахівців у закладах професійної освіти. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 56–77.
15. Козяр М., Коваль М., Литвин А. Модель формування професійної готовності майбутніх фахівців цивільного захисту. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 243–256.
16. Литвин А. В. Технології комп’ютерної обробки інформації : навчально-методичний посібник для ПТНЗ / А. В. Литвин, В. М. Бобко. Ч. 1. Львів, НМЦ ПТО, 2010. 130 с.
17. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : на допомогу здобувачам наукового ступеня / А. В. Литвин ; Львівський НПЦ ПТО. Львів : СПОЛОМ, 2014. 76 с. 18. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : практ. посібник. 2-е вид., доп. і перероб. Львів : ЛДУБЖД, 2018. 88 с.
19. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : практ. посібник. 3-е вид., доп. Львів : ЛДУБЖД, 2022. 90 с.
20. Литвин А. В., Коваль І. С., Яремко Р. Я. Експериментальна психологія : навч. посіб. Львів : ЛДУБЖД, 2024. 316 с.
2. Литвин А. Теоретико-методологічні засади принципу наступності та перспективності в професійній освіті / Андрій Литвин // Проблеми інтеграції у сучасній професійній освіті : методологія, теорія, практика : монографія / за ред. І. Козловської та Я. Кміта. — Львів : Сполом, 2004. — С. 27—38.
3. Литвин А. Методика навчання інформатики та нові інформаційні технології у ПТНЗ / Андрій Литвин // Інноваційні методики навчання у професійно-технічній освіті : монографія / за ред. І. М. Козловської. — Львів : Сполом, 2006. — С. 81—102.
4. Литвин А. В. Професійно спрямований підхід до вивчення інформатики у професійно-технічній освіті / Литвин А. В. // Професійно спрямоване вивчення природничо-математичних дисциплін у ПТНЗ : монографія / П. І. Сікорський, І. Є. Курляк, В. Є. Робак, А. В. Литвин, Л. Ф. Ємчик, І. М. Матійків, Л. І. Джулай. — Львів : Бодлак, 2009. — С. 105—128.
5. Литвин А. В. Інформатизація професійно-технічних навчальних закладів буді¬вельного профілю : монографія / Андрій Вікторович Литвин. — Львів : Компанія «Манускрипт», 2011. — 498 с.
6. Литвин А. В. Інформатизація навчального процесу у ПТНЗ будівельного профілю : монографія / А. В. Литвин. ― К. : Педагогічна думка, 2013. — 168 с.
7. Литвин А. В. Передмова // Допрофесійна підготовка в системі «загальноосвітня школа – професійний ліцей» : монографія / В. Ф. Соловйов ; за ред. А. В. Литвина. — Львів : СПОЛОМ, 2014. — С. 3—11.
8. Литвин А. В., Руденко Л. А. Проверка эффективности педагогических условий в научных исследованиях. Harmonious personal development problem in relation to specificity of modern education and socialization processes : collective monograph. London : IASHE, 2016. P. 34–37.
9. Rudenko L., Lytvyn A. Formation of future service sector specialists’ communicative culture during professional training. Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine : monograph / ed. by authors. 2nd ed. Riga : Baltija Publishing, 2018. P. 228–248.
10. Козяр М. М., Литвин А. В. Сучасні підходи до формування професійної готовності фахівців цивільного захисту. Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах : монографія / за наук. ред. М. М. Козяра. Львів : СПОЛОМ, 2018. С. 244–282.
11. Литвин А. В., Руденко Л. А. Моделі інформатизації закладів вищої освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : монографія / за наук. ред. Мирослава Коваля, Неллі Ничкало; упоряд. Андрій Кузик, Андрій Литвин. Львів : ЛДУ БЖД, 2023. С. 66–70.
12. Соловйов В. Ф., Литвин А. В. Формування компонентів ІКТ–компетентності майбутнього вчителя. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : монографія / за наук. ред. Мирослава Коваля, Неллі Ничкало; упоряд. Андрій Кузик, Андрій Литвин. Львів : ЛДУ БЖД, 2023. С. 244–250.
13. Литвин А., Руденко Л. Побудова ефективних моделей освітніх систем і процесів професійної підготовки. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 41–55.
14. Литвин А. Модель інформатизації підготовки фахівців у закладах професійної освіти. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 56–77.
15. Козяр М., Коваль М., Литвин А. Модель формування професійної готовності майбутніх фахівців цивільного захисту. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 243–256.
16. Литвин А. В. Технології комп’ютерної обробки інформації : навчально-методичний посібник для ПТНЗ / А. В. Литвин, В. М. Бобко. Ч. 1. Львів, НМЦ ПТО, 2010. 130 с.
17. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : на допомогу здобувачам наукового ступеня / А. В. Литвин ; Львівський НПЦ ПТО. Львів : СПОЛОМ, 2014. 76 с. 18. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : практ. посібник. 2-е вид., доп. і перероб. Львів : ЛДУБЖД, 2018. 88 с.
19. Литвин А. В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови» : практ. посібник. 3-е вид., доп. Львів : ЛДУБЖД, 2022. 90 с.
20. Литвин А. В., Коваль І. С., Яремко Р. Я. Експериментальна психологія : навч. посіб. Львів : ЛДУБЖД, 2024. 316 с.
Дисципліни
«Педагогіка»;
«Експериментальна психологія»;
«Основи методології наукових досліджень у психології»;
«Методологія та організація наукових досліджень»;
«Методи наукових досліджень у педагогіці»;
«Теорія і методика професійної освіти»;
«Порівняльна професійна педагогіка»;
«Модернізація сучасної професійної освіти»;
«Експериментальна психологія»;
«Основи методології наукових досліджень у психології»;
«Методологія та організація наукових досліджень»;
«Методи наукових досліджень у педагогіці»;
«Теорія і методика професійної освіти»;
«Порівняльна професійна педагогіка»;
«Модернізація сучасної професійної освіти»;
Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю
• член Всеукраїнського т-ва «Рідна школа» (з 2014 р.).
Підвищення кваліфікації/Сертифікати
Закордонне наукове стажування за фахом «Педагогічні науки» «Заклади вищої освіти як середовище формування нового покоління педагогічних працівників» (3 кредити – 108 год.); 11-15 червня 2018 р. (Гуманітарно-природничий ун-т у Сандомирі, Польща);
Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) «Хмарні сервіси для он-лайн-навчання на прикладі платформи Zoom» (1,5 кредити ЄКТС (45 год.); 31 серпня – 07 вересня 2020 р. (м. Люблін, Республіка Польща; Інститут науково-дослідний Люблінського науково-технологічного парку та Міжнародна фундація науковців та освітян (IESF). Сертифікат ES № 0854/2020).
Підвищення кваліфікації в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (на базі ВСП Львівський навчально-науковий центр професійної освіти) з теми "Розвиток педагогічної майстерності та професійної компетентності в галузі педагогіки і психології професійної освіти" в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 18.11.2021 р., № 69/21.
Підвищення кваліфікації (стажування) в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова (на базі ВСП «Львівський навчально-науковий центр професійної освіти») з теми «Професійна підготовка майбутніх психологів у закладах вищої освіти» в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 15.05.2024 р., № 21/24.
Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) «Хмарні сервіси для он-лайн-навчання на прикладі платформи Zoom» (1,5 кредити ЄКТС (45 год.); 31 серпня – 07 вересня 2020 р. (м. Люблін, Республіка Польща; Інститут науково-дослідний Люблінського науково-технологічного парку та Міжнародна фундація науковців та освітян (IESF). Сертифікат ES № 0854/2020).
Підвищення кваліфікації в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (на базі ВСП Львівський навчально-науковий центр професійної освіти) з теми "Розвиток педагогічної майстерності та професійної компетентності в галузі педагогіки і психології професійної освіти" в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 18.11.2021 р., № 69/21.
Підвищення кваліфікації (стажування) в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова (на базі ВСП «Львівський навчально-науковий центр професійної освіти») з теми «Професійна підготовка майбутніх психологів у закладах вищої освіти» в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 15.05.2024 р., № 21/24.
Сертифікати
Завантаження сертифікатів…












