Українська Англійська

Положення про Вчену раду

ПОЛОЖЕННЯ
про Вчену раду
Львівського державного університету безпеки життєдіяльності

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Вчена рада Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (далі – Університету) є колегіальним органом управління Університету, який утворюється строком на п’ять років.
1.2. У своїй роботі Вчена рада Університету керується Законом України “Про вищу освіту”, нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Статутом Університету і цим Положенням, а також іншими чинними нормативно-правовими актами.
1.3. Положення про Вчену раду Університету, зміни та доповнення до нього затверджуються Вченою радою Університету.

 
ІІ. СКЛАД ВЧЕНОЇ РАДИ УНІВЕРСИТЕТУ
 
2.1. Вчену раду очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради Університету, які мають науковий ступінь та/або вчене звання, на строк діяльності Вченої ради.
2.2. Голова Вченої ради призначає свого заступника з числа членів Вченої ради.
2.3. Секретарем Вченої ради є учений секретар.
2.4. До складу Вченої ради за посадами входять: ректор, проректори, керівники факультетів (інститутів), учений секретар, завідувач бібліотеки, начальник відділу економіки і фінансів, голова Конференції трудового колективу Університету, голова профспілкової організації працівників Університету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників Університету і обираються з числа начальників (завідувачів) кафедр, професорів, докторів наук, докторів філософії (кандидатів наук), виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники докторантів, ад’юнктів (аспірантів), керівники органів курсантського та студентського самоврядування. За рішенням Вченої ради, до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців (стейкхолдери).
2.5. Загальний склад Вченої ради Університету становить 45 осіб. При цьому не менше як 75 відсотків складу Вченої ради мають становити наукові та науково-педагогічні працівники Університету і не менш як 10 відсотків (5 осіб) – виборні представники з числа курсантів і студентів.
2.6. Вибори до складу Вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
2.7. Виборні представники з числа працівників закладу вищого освіти обираються Конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа курсантів і студентів обираються курсантами і студентами шляхом прямих таємних виборів.
2.8. Персональний склад Вченої ради затверджується наказом ректора Університету протягом п’яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
2.9. В Університеті можуть бути утворені вчені ради факультетів (інститутів), склад і повноваження яких визначаються Вченою радою Університету відповідно до Статуту Університету. Склад і повноваження вчених рад факультетів (інститутів) визначаються відповідними положеннями, що затверджуються Вченою радою Університету. Вчена рада Університету може делегувати частину своїх повноважень вченим радам факультетів (інститутів).
2.10. Членство у Вченій раді достроково припиняється у разі: звільнення особи з роботи або відрахування студента (курсанта) з Університету; звільнення (переобрання, переведення) особи з посади, яка передбачає членство у Вченій раді; відкликання виборного представника за процедурою, передбаченою відповідними положеннями; подання членом Вченої ради письмової заяви про вихід зі складу Вченої ради. Член Вченої ради може бути виведений зі складу Вченої ради рішенням ради за три пропуски засідань упродовж навчального року без поважних причин. Поважними причинами вважаються перебування на лікарняному, відрядження, відпустка, планові навчальні заняття, участь у важливих конференціях, зустрічах чи нарадах.
2.11. У разі дострокового припинення членства у Вченій раді виборними представниками обрання нових членів здійснюється згідно з пп. 2.4, 2.5 і 2.7 цього Положення. Зміни в складі Вченої ради затверджується наказом ректора Університету.
 
IІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ВЧЕНОЇ РАДИ УНІВЕРСИТЕТУ
Вчена рада Університету:
3.1. визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Університету;
3.2. розробляє і подає Конференції трудового колективу проєкт Статуту Університету, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
3.3. ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Університету;
3.4. визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
3.5. ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або в банківських установах;
3.6. ухвалює за поданням ректора Університету рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
3.7. обирає за конкурсом шляхом таємного голосування на посади начальників факультетів (інститутів), начальників (завідувачів) кафедр, професорів, доцентів, завідувача бібліотеки, керівників відокремлених підрозділів, центрів;
3.8. затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
3.9. ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
3.10. затверджує зразок та порядок виготовлення документів про вищу освіту, у тому числі спільних і подвійних дипломів;
3.11. ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
3.12. оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
3.13. присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника і подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;
3.14. приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
3.15. приймає остаточні рішення про визнання документів про вищу освіту, виданих закладами вищої духовної освіти, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, під час зарахування вступників на навчання;
3.16. вносить подання про відкликання керівника закладу вищої освіти з підстав, передбачених законодавством, Статутом Університету, контрактом, яке розглядається Конференцією трудового колективу Університету;
3.17. затверджує Правила прийому на навчання для здобуття вищої освіти в Університеті та Правила відбору та прийому на навчання до відокремлених підрозділів Університету;
3.18. затверджує Порядок проведення конкурсного відбору під час заміщення вакантних посад науково-педагогічних та наукових працівників;
3.19. визначає фінансову основу студентського самоврядування (не менш як 0,5 відсотка власних надходжень, отриманих Університетом від основної діяльності);
3.20. затверджує загальноуніверситетські положення, вносить до них зміни та доповнення;
3.21. ухвалює план роботи Університету, план та звіт підвищення кваліфікації (стажування) тощо;
3.22. приймає рішення щодо подань для присвоєння звань дійсних членів і член-кореспондентів Національної академії наук України, галузевих академій, почесних звань, державних звань, премій та інших видів морального та матеріального стимулювання;
3.23. присвоює звання Почесний доктор (Doctor Honoris Causa) Університету;
3.24. ухвалює рішення про створення наукових товариств Університету та оцінює їх діяльність;
3.25. визначає кандидатів для призначення підвищених посадових окладів курсантів, а також іменних стипендій;
3.26. затверджує план науково-дослідної роботи Університету;
3.27. присвоює гриф Вченої ради Університету навчальним виданням та рекомендує до друку наукові видання;
3.28. затверджує звіти про науково-дослідні роботи;
3.29. надає творчі відпустки для завершення дисертаційних досліджень, заслуховує звіти наукових співробітників і викладачів, яким були надані творчі відпустки, про результати роботи над дисертаціями;
3.30. створює комісії для вивчення і підготовки окремих питань та здійснює експертизу матеріалів, які подаються на розгляд Вченої ради;
3.31. розглядає питання про стан виконання її попередніх рішень;
3.32. ухвалює проєкти нормативних документів з питань удосконалення освітнього, виховного процесу та підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти;
3.33. ухвалює семестрові плани роботи Вченої ради;
3.34. ухвалює теми дисертаційних досліджень на здобуття наукового ступеня доктора наук та доктора філософії (кандидата наук), їх індивідуальні плани роботи;
3.35. затверджує разові спеціалізовані ради для розгляду та захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії;
3.36. затверджує звіти ад’юнктів та докторантів денної, вечірньої та заочної форм навчання;
3.3.7. розглядає інші питання життєдіяльності Університету відповідно до його Статуту.
 
 
ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ВЧЕНОЇ РАДИ
4.1. Вчена рада збирається на засідання, як правило, один раз на місяць. Для вирішення невідкладних питань позачергове засідання Вченої ради може бути скликане з ініціативи голови Вченої ради (ректора Університету), 2/3 членів Вченої ради або половини членів трудового колективу Університету.
4.2. Засідання Вченої ради правочинне, якщо на ньому присутні не менше 2/3 від її складу. Рішення Вченої ради вважається прийнятим, якщо за нього відкрито чи таємно проголосувало більше 1/2 членів ради, які брали участь у засіданні.
4.3. Робота Вченої ради ведеться державною мовою.
4.4. Питання на засіданнях Вченої ради розглядається згідно з семестровим планом роботи.
4.5. Проєкт порядку денного кожного засідання Вченої ради складається секретарем Вченої ради на підставі матеріалів, які плануються до розгляду. Пропозиції до плану роботи чергового засідання мають право вносити ректор, проректори, начальники факультетів (інститутів), члени Вченої ради. Зміни до порядку денного засідання Вченої ради вносяться не пізніше 5-ти робочих днів до його початку або під час засідання.
4.6. За дорученням голови Вченої ради підготовку матеріалів до розгляду конкретного питання на засіданнях забезпечують проректори та керівники відповідних структурних підрозділів разом з ученим секретарем (за участю, у разі потреби, кафедр, відділів та служб).
4.7. Керівники, які готують матеріали на засідання Вченої ради, відповідають за ретельне вивчення фактичного стану проблеми, яка підлягає обговоренню, та розробки конкретних пропозицій для її вирішення або усунення виявлених недоліків.
4.8. З кожного із винесених на обговорення Вченої ради питань доповідачі готують доповідь та проєкт рішень. У доповіді стисло викладають суть проблеми, вказують на недоліки, їх причини, стан справ з виконання попередніх рішень. Паперовий варіант доповіді, підписаний доповідачем, надається секретарю Вченої ради після оголошення доповіді.
4.9. Проєкт рішень з кожного питання повинен містити оцінку стану певної проблеми та конкретні заходи для її вирішення із зазначенням термінів і виконавців.
4.10. Рішення Вченої ради з будь-якого питання приймається на її засіданні після обговорення.
4.11. На початку засідання розглядаються і затверджуються порядок денний та регламент роботи. Час, який надається для доповіді, переважно, становить до 20 хв, співдоповіді – до 10 хв, виступів – до 5 хв і повторних виступів (заключного слова) – до 2 хв. Регламент засідання може бути змінений в залежності від кількості питань у порядку денному.
4.12. Процедура розгляду питань порядку денного передбачає наступні етапи:
4.12.1. Головуючий надає слово доповідачу. Доповідач висвітлює суть питання та надає пропозиції, які враховуються у проєкті рішень. У процесі доповіді доповідача не перебивають уточнюючими запитаннями. Доповідач має дотримуватися регламенту. У разі перевищення часу, визначеного регламентом, головуючий або секретар переривають виступ доповідача.
4.12.2. Після доповіді головуючий надає бажаючим можливість задати доповідачу запитання, на які доповідач лаконічно відповідає.
4.12.3. Якщо розгляд питання передбачає виступ співдоповідача (співдоповідачів), головуючий надає їм слово для співдоповіді. Для розгляду одного питання має бути не більше двох співдоповідачів. Після завершення доповіді співдоповідачу можуть задати запитання, на які він дає відповіді.
4.12.4. Головуючий надає слово для виступів та обговорення питання. Членам Вченої ради, які виступають в обговоренні, запитання не ставлять, за винятком уточнюючих запитань головуючого на засіданні.
4.12.5. Головуючий надає слово секретарю Вченої ради для оголошення проєкту рішень з даного питання.
4.12.6. Шляхом відкритого голосування члени Вченої ради визначаються щодо прийняття проєкту рішень. Члени ради мають право вносити пропозиції щодо змін до проєкту рішень, робити доповнення, уточнення.
4.12.7. Головуючий ставить на голосування рішення з даного питання в цілому (з доповненнями чи без них).
4.13. Особі, офіційно запрошеній на засідання Вченої ради, слово для виступу надається відповідно до процедурного рішення, прийнятого Вченою радою без обговорення.
4.14. Запитання доповідачам (співдоповідачам) ставлять письмово або усно, формулюють їх коротко і чітко. Член Вченої ради, який поставив запитання, може уточнити та доповнити його.
4.15. Рішення Вченої ради з кожного питання порядку денного приймаються відкритим голосуванням простою більшістю її членів, присутніх на засіданні, а в разі потреби, таємним голосуванням.
4.16. Рішення Вченої ради Університету вводяться в дію наказами ректора Університету. Проєкт наказу готує секретар Вченої ради. У випадку, якщо Вчена рада ухвалює документи, які регулюють питання життєдіяльності Університету, доповідач не пізніше наступного дня після її засідання зобов’язаний надати секретарю Вченої ради підписаний авторами паперовий документ та його електронну версію, як додаток до наказу про введення в дію цього рішення Вченої ради.
4.17. Рішення Вченої ради набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо не встановлено іншого терміну введення цих актів або окремих їх пунктів у дію.
4.18. Гласність засідань Вченої ради забезпечується шляхом оприлюднення її ухвал на сайті Університету.
4.19. На засіданні Вченої ради ведуться аудіозапис та протокол, оформлення якого покладається на секретаря Вченої ради. Протоколи засідань зберігаються як архівні документи.
4.20. Протоколи Вченої ради підписує її голова (у разі ведення засідання заступником голови – заступник голови Вченої ради) та секретар Вченої ради. Витяги з протоколу підписує учений секретар. Вони надаються виконавцям і керівникам зацікавлених підрозділів.
4.21. Відповідальність за виконання рішень Вченої ради покладається на проректорів за напрямками діяльності, а також на осіб, які зазначені у рішеннях. Контроль за виконанням доручень голови Вченої ради, які даються на засіданнях, облік і збереження протоколів забезпечує секретар Вченої ради.
 
V. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ГОЛОВИ, СЕКРЕТАРЯ ВЧЕНОЇ РАДИ ТА ЧЛЕНІВ ЛІЧИЛЬНОЇ КОМІСІЇ
 
5.1. Засідання Вченої ради скликаються головою Вченої ради. Засідання Вченої ради проводить її голова або його заступник. Як виняток, за дорученням голови Вченої ради її може проводити особа, яка виконує обов’язки ректора.
5.2. Голова Вченої ради: відповідає за організацію роботи та діяльність Вченої ради; відкриває, закриває та неупереджено веде засідання, оголошує перерви в засіданнях Вченої ради; оголошує порядок денний та регламент роботи Вченої ради; організовує розгляд питань порядку денного; надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця, слідкує за регламентом; виносить на обговорення проєкти рішень; робить офіційні повідомлення, а також ті, які вважає за необхідне оголосити.
5.3. Підготовка матеріалів засідання Вченої ради забезпечується секретарем Вченої ради. Секретар Вченої ради: відповідно до плану роботи Вченої ради бере участь в організаційному забезпеченні колегіального обговорення та вирішення основних проблем освітньої, виховної та наукової діяльності Університету; складає списки членів Вченої ради; забезпечує проведення засідань Вченої ради, допрацьовує та візує її рішення; вносить на розгляд Вченої ради узгоджені пропозиції щодо кандидатур для присвоєння вчених звань, надає методичну допомогу здобувачам з підготовки та оформлення атестаційних справ і надсилає їх у МОН України; організаційно забезпечує проведення експертизи розгляду актуальних питань життєдіяльності Університету, які не можуть бути вирішені в робочому порядку і потребують оперативного колективного обговорення; відповідає за складання планів роботи Вченої ради, порядку денного засідань і проєктів рішень Вченої ради; бере участь в організації взаємодії Університету з іншими закладами освіти України; у межах компетенції за своїми напрямами здійснює робочий зв’язок з відповідними департаментами та управліннями ДСНС України і МОН України; організовує та здійснює контроль за виконанням рішень Вченої ради, веденням її документації та оформленням матеріалів засідань; готує у межах своєї компетенції пропозиції до проєктів положень, інструкцій щодо освітньої та наукової діяльності; здійснює функції виконавчого органу Вченої ради; приймає від секретарів колегіальних дорадчих рад Університету та вчених рад факультетів (інститутів) пропозиції питань на розгляд Вченої ради.
5.4. Секретар Вченої ради погоджує проєкт порядку денного з головою Вченої ради та інформує членів Вченої ради та запрошених про дату та час засідання Вченої ради за 5 днів до його проведення. Члени Вченої ради отримують інформацію про її засідання шляхом повідомлення на дошці оголошень та в месенджерах на мобільних телефонах. Порядок денний та проєкт рішень чергового засідання розміщується на сервері Університету (serv2 – Rektorat – Vchena Rada – Матеріали чергового засідання).
5.5. Для проведення таємного голосування Вчена рада зі свого складу обирає лічильну комісію у складі трьох осіб. Пропозиції щодо кандидатур членів лічильної комісії може вносити будь-хто з членів Вченої ради. В обов’язки лічильної комісії входить: реєстрація членів Вченої ради під час голосування, видача бюлетенів, об’єктивний підрахунок голосів та заповнення відповідного протоколу. Лічильна комісія обирає зі свого складу голову. Результати голосування оприлюднює голова лічильної комісії.
 
 
Учений секретар, к. і. н., доц.,
полковник сл. ц.з.                                                               Роман ЛАВРЕЦЬКИЙ

Затверджено на засіданні Вченої ради, протокол № 9 від 30 квітня 2024 р.

Контактна інформація:

Помічник ректора:
(032) 233-40-41
Прес-центр:
(032) 233-40-41
Відділ адміністрування та електронного документообігу:
(032) 233-00-88
Навчально-методичний центр:
(032) 233-14-77
Відділ роботи з персоналом:
(032) 233-15-02
Відділ організації служби:
(032) 233-32-40
Відділ матеріально-технічного забезпечення:
(032) 233-21-52
Відділ економіки і фінансів:
(032) 233-15-11
Відділ організації науково-дослідної діяльності:
(032) 233-24-79
Черговий по університету:
(032) 233-32-40
+380 (67) 676 17 19
Вінницький ліцей безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання ЛДУБЖД:
(0432) 61-15-68

 

Наша електронна пошта:

[email protected]
 

Пошта Університету
            [email protected]

Пошта Ректора Університету:
            [email protected]
 

Телефон звернення
щодо сексуальних домагань та проявів дискримінації
тел. (032) 233-15-02