Українська Англійська

РУДЕНКО Лариса Анатоліївна

Версия для печати
Посада Професор кафедри практичної психології та педагогіки
Громадянство Україна
Alma mater Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г. Короленка
Спеціальність Педагогіка і методика початкового навчання і музика
Науковий ступінь д. пед. н.
Науковий консультант доктор філософських наук, професор Зязюн Іван Андрійович
доктор пед. наук, професор
Литвин Андрій Вікторович

 
Коротка біографія:
1981 вступила до Полтавського державного педагогічного інституту ім. В.Г. Короленка
1986 закінчила Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г. Короленка з відзнакою
1993 - 1996 навчання в аспірантурі у УНДІ педагогіки
 
Професійна діяльність:
1986 -1993 асистент кафедри Полтавського державного педагогічного інституту ім. В.Г. Короленка
1997 - 2016 завідувач відділу практичної психології Львівського науково-практичного центру ПТО ІПТО НАПН України
 з 2016 року професор кафедри практичної психології та педагогіки ЛДУБЖД

Наукові інтереси:
Психологія спілкування, психологія управління, педагогіка і психологія вищої школи
Формування комунікативної культури особистості фахівця
Формування професійних якостей фахівців соціономічної сфери та фахівців цивільного захисту

Членство в редколегіях:
Асоційований редактор збірника наукових праць «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми» (категорія Б);
член редколегії видання  «Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія» (категорія Б); 
член редколегії періодичного видання «Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи» ( збірник наукових праць)

Участь в оргкомітетах конференцій:
конференції кафедри "Особистість в екстремальних умовах" , "Видатні постаті психології: історія, сучасність і перспективи "

Підготовка студентів – призерів Всеукраїнських конкурсів, олімпіад:
А. Лисевич – ІІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта»; 2019 р.
А. Баб – ІІ місце у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта»; 2020 р.
О. Біщук – ІІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт ЗВО у сфері МВС України у номінації «Психологічне забезпечення»; 2021 р.

Участь у наукових та навчальних проектах:

міжнародний проєкт EU-CHEM-REACT-2 спільно з Головною школою державної пожежної служби м. Варшава в рамках програми Польська допомога, 2019-22 р.
 
Наукові ступені та вчені звання:
Доктор педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, «Теоретичні та методичні засади формування комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах»; 2016 р.
Старший науковий співробітник зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 2001 р.
Професор кафедри практичної психології та педагогіки, 2021 р.
                                                           
         
Підвищення кваліфікації:
Закордонне наукове стажування за фахом «Педагогічні науки» в обсязі 1,5 кредити – 45 год. (Інститут науково-дослідний Люблінського науково-технологічного парку, м. Люблін, Польща. Сертифікат; тема «Хмарні сервіси для он-лайн-навчання на прикладі платформи Zoom»; 31.08 – 07.09.2020 р.);
Підвищення кваліфікації (стажування) «Розвиток педагогічної майстерності та професійної компетентності в галузі педагогіки і психології професійної освіти» в Національному педагогічному університеті імені М. Драгоманова (на базі Львівського навчально-наукового центру професійної освіти) з 19 жовтня 2021 р. до 19 листопада 2021 р. (Довідка № 69/21 від 18.11.2021 р.)
Підвищення кваліфікації в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (на базі ВСП Львівський навчально-науковий центр професійної освіти) з теми «Розвиток педагогічної майстерності та професійної компетентності в галузі педагогіки і психології професійної освіти» в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 18.11.2021 р., № 70/21; Підвищення кваліфікації в Українському державному університеті ́імені Михайла Драгоманова (на базі Львівського навчально-наукового центру професійної освіти) з теми «Професійна підготовка майбутніх психологів у закладах вищої освіти» в обсязі 90 год. (3,0 кредити ЄКТС), Довідка від 15.05.2024 р. № 22/24
                                   

Основні публікації: 
Монографії:
 
1.    Руденко Л. А. Естетико-психологічна підготовка майбутніх фахівців сфери обслуговування. Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в професійно-технічних навчальних закладах : монографія [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : Українські технології, 2003. С. 116–131.
2.    Руденко Л. А. Комунікативна компетентність у контексті професійної підготовки фахівців сфери обслуговування. Психолого-педагогічні основи професійної адаптації майбутніх фахівців : монографія [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : Сполом, 2008. С. 325–345.
3.    Руденко Л. А. Психологічні особливості професійного спілкування фахівців сфери обслуговування. Теоретичні засади методики професійно спрямованого викладання загальноосвітніх предметів у ПТНЗ : монографія [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : Сполом, 2005. С. 49–65.
4.    Руденко Л. А. Формування комунікативної компетентності майбутніх працівників сфери обслуговування у контексті їхньої адаптованості до професії. Гуманітарні основи професійної адаптації майбутніх фахівців : монографія [за ред. Г. П. Васяновича, С. М. Вдович]. Львів : Сполом, 2009. С. 203–222.
5.    Руденко Л. А. Культура міжособистісних стосунків як педагогічна проблема. Актуальні проблеми гуманітарної освіти в ПТНЗ: монографія / [упор. Вдович С. М. та ін.]. Львів : Сполом, 2011. С. 85–106.
6.    Руденко Л. А. Культура міжособистісних стосунків як педагогічна проблема. Актуальні проблеми гуманітарної освіти в ПТНЗ : монографія / ав. : Г. П. Васянович, С. М. Вдович та ін. Київ : Педагогічна думка, 2012. С. 51–70.
7.    Руденко Л. Структурні компоненти комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Гуманітарна освіта і потреби ринку праці : монографія [за ред. Васяновича Г. П., Вдович С. М.]. Київ : Педагогічна думка, 2012. С. 71–84.
8.    Руденко Л. А. Професійна орієнтація молоді як важлива ділянка роботи психологічної служби професійно-технічних навчальних закладів. Психологічні аспекти професійної підготовки конкурентоздатних фахівців : монографія / ав. : Г. С. Дегтярьова, М. М. Козяр, І. М. Матійків, Л. А. Руденко, А. В. Шиделко ; за ред. Руденко Л. А. Київ : Педагогічна думка, 2013. С. 6–14.
9.    Руденко Л. А. Роль психологічної служби системи професійно-технічної освіти у становленні особистості підлітка. Психологічні аспекти професійної підготовки конкурентоздатних фахівців : монографія / ав. : Г. С. Дегтярьова, М. М. Козяр, І. М. Матійків, Л. А. Руденко, А. В. Шиделко; за ред. Руденко Л. А. Київ : Педагогічна думка, 2013. С. 15–22.
10. Руденко Л. А. Психолого-педагогічна сутність поняття комунікативної культури майбутніх фахівців. Психологічні аспекти професійної підготовки конкурентоздатних фахівців : монографія / ав. : Г. С. Дегтярьова, М. М. Козяр, І. М. Матійків, Л. А. Руденко, А. В. Шиделко ; за ред. Руденко Л. А. Київ : Педагогічна думка, 2013. С. 103–119.
11. Руденко Л. А. Розвиток комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування як пріоритетний напрям професійної підготовки. Психологічні аспекти професійної підготовки конкурентоздатних фахівців : монографія / ав. : Г. С. Дегтярьова, М. М. Козяр, І. М. Матійків, Л. А. Руденко, А. В. Шиделко ; за ред. Руденко Л. А. Київ: Педагогічна думка, 2013. С. 120–135.
12. Руденко Л. А. Формування комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах: монографія. Львів : Піраміда, 2015. 343 с. Бібліогр. : с. 298–340.
13. Rudenko L., Lytvyn A. Formation of future service sector specialists’ communicative culture during professional training. Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine :monograph / ed. by authors. 2nd ed. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2018. P. 228–248.
14. Руденко Л. А. Технології формування комунікативної культури фахівців сфери «людина – людина» Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах: колективна монографія. За наук. ред М. М. Козяра. Львів: СПОЛОМ, 2018. С. 418–440.
15. Руденко Л. А. Формування комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування у професійно-технічних навчальних закладах: монографія.  Львів : Піраміда, 2015.  343 с.  Бібліогр. : с. 298–340. 
16. Rudenko L., Lytvyn A. Formation of future service sector specialists’ communicative culture during professional training. Development trends in pedagogical and psychological sciences: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine :monograph / ed. by authors. 2nd ed. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2018. P. 228–248. 
17. Руденко Л. А. Технології формування комунікативної культури фахівців сфери «людина – людина» Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах: колективна монографія. За наук. ред М. М. Козяра. Львів: СПОЛОМ, 2018. С. 418–440. (1,2).
18. Литвин А. В., Руденко Л. А. Моделі інформатизації закладів вищої освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми,перспективи : колективна монографія / за ред. М. С. Коваля, Н. Г. Ничкало. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 69–72.
19. Литвин А., Руденко Л. Побудова ефективних моделей освітніх систем і процесів професійної підготовки. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 41–55.
20. Руденко Л. Модель системи формування комунікативної культури фахівців соціономічної сфери. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С. 78–93.
 
Посібники та методичні рекомендації:
1.    Руденко Л. А., матійків І. М. Основи психології професійного спілкування (для ПТНЗ сфери обслуговування) : навч.-методич. посіб. Львів : ЛНМЦ, 2008. 120 с.
2.    Руденко Л. А., Дегтярьова Г. С. Теоретичні та методичні основи розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування : навч.-метод. посібник. Київ : Педагогічна думка, 2010. 192 с.
3.    Руденко Л. А. Естетичні ідеї у філософських поглядах минулого. Творчий розвиток особистості засобами мистецтва : навч.-методич. посіб. / за ред., передмова Н. Г. Ничкало. Чернівці : Зелена Буковина, 2011. С. 46–57.
4.    Руденко Л. А. Педагогічне спілкування як чинник формування комунікативної культури майбутніх фахівців. Психолого-педагогічні засади діяльності педагога сучасної професійної школи : навч.-метод. посібник / ав. : Г. С. Дегтярьова, М. М. Козяр, Л. А. Руденко, А. В. Шиделко ; за ред. Руденко Л. А. Київ : Педагогічна думка, 2013. С. 50–73.
5.    Руденко Л. А. Основи комунікативної культури фахівців сфери обслуговування : спецкурс для ПТНЗ. Львів : ЛНПЦ ІПТО, 2013. 56 с.
6.    Руденко Л. А. Методичні засади формування комунікативної культури фахівців сфери обслуговування : посібник. Львів : ЛНПЦ ІПТО, 2015. 72 с.
7.    Руденко Л. А. Основи психології та педагогіки: навч. посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2020. 146 с.
8.    Руденко Л. А., Сірко Р. І., Стельмах О. В., Вавринів О. С. Методичні засади формування комунікативної культури майбутніх психологів: посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2020. 72 с.
9.    Виконання дипломних робіт зі спеціальності 053 «Психологія (практична психологія)» : метод. реком. / укл. А. В. Литвин, Р. І. Сірко, Л. А. Руденко ; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів : ЛДУБЖД, 2020. 44 с.
10.  Методичні рекомендації для написання курсової роботи з дисципліни «Основи психокорекції» за спеціальністю 053 «Психологія (практична психологія)» / укл. Стельмах О., Сірко Р., Руденко Л., Вавринів О; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 37 с.
11. Методичні рекомендації для написання курсової роботи з дисципліни «Експериментальна психологія» за спеціальністю 053 «Психологія» (практична психологія) / укл. Вавринів О., Сірко Р., Руденко Л., Стельмах О.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 37 с.
12. Руденко Л. А. Основи психології та педагогіки: навч. посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2020. 146 с.
13. Руденко Л. А., Сірко Р. І., Стельмах О. В., Вавринів О. С. Методичні засади формування комунікативної культури майбутніх психологів: посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2020. 72 с.
14. Виконання дипломних робіт зі спеціальності 053 «Психологія (практична психологія)» : метод. реком. / укл. А. В. Литвин, Р. І. Сірко, Л. А. Руденко ; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів : ЛДУБЖД, 2020. 44 с.
15. Методичні рекомендації для написання курсової роботи з дисципліни «Основи психокорекції» за спеціальністю 053 «Психологія (практична психологія)» / укл. Стельмах О., Сірко Р., Руденко Л., Вавринів О; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 37 с.
16. Методичні рекомендації для написання курсової роботи з дисципліни «Експериментальна психологія» за спеціальністю 053 «Психологія» (практична психологія) / укл. Вавринів О., Сірко Р., Руденко Л., Стельмах О.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ДСНС України. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 37 с.
 
Статті в закордонних і наукометричних виданнях:
1.    Руденко Л. Психолого-педагогические предпосылки устойчивого культурного развития личности. Образование через всю жизнь : непрерывное образование для устойчивого развития : материалы докладов участников 4-й междунар. конф. (Санкт-Петербург, 2-3 июня 2006 г.) [под науч. ред. Н. А. Лобанова, В. Н. Скворцова; сост. Н. А. Лобанов]. Санкт-Петербург: Издательский дом “Петрополис”, 2006. С. 226–230.
2.    Руденко Л. Фахове спілкування в контексті виховання особистості професіонала. Wartości drogą ku wzrastaniu : praca zbiorowa / pod redakcją ks. prof. dr hab. Jana Zimnego dra Romana Krola. Stalowa Wola ; Kijow ; Ružomberok : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, 2012. С. 288–302.
3.    Руденко Л. Психологічна служба у професійній освіті як чинник становлення особистості підлітка (Pomoc psychologiczna w oświacie zawodowej jako czynnik ksztaіtowania osobowości nastolatka). Wybrane zagadnienia problematyki pomocy i wsparcia w rozwiązywaniu problemуw ludzi w różnym wieku : praca zbiorowa / pod redakcją Barbary Kaіdon Ireny Kurlak. Ostrowiec Świкtokrzyski ; Warszawa : Stowarzyszenie „Nauka Edukacja Rozwуj”, 2012. S. 192–199.
4.    Руденко Л. Роль спілкування у формуванні соціально орієнтованої особистості. Pedagogika katolicka : czasopismo katedry pedagogiki katolickej KUL w Stalowej Woli. 2012. Nr 11 (2). S. 156–163.
5.    Руденко Л. А. Эмпатическая культура в контексте развития коммуникативной компетентности будущих специалистов. Education as the basis of the humanity evolution in conditions of the information environment of the society domination : materials digest of the LII International Research and Practice Conference and II stage of the Championship in pedagogical sciences (London, May 21 – May 26, 2013). London : IASHE, 2013. Р. 140–143.
6.    Rudenko L. Personality-reflective components of professionals’ communicative culture in service sector. Forming and Qualitative Development of Modern Educational Systems : Materials digest of the LXIV International Research and Practice Conference and III stage of the Championship in Pedagogical sciences. (London, September 26 – October 01, 2013) / International Academy of Science and Higher Education; Organizing Committee: Т. Morgan (Chairman), B. Zhytnigor, S. Godvint, A. Tim, S. Serdechny, L. Streiker, H. Osad, I. Snellman, K. Odros, M. Stojkovic, P. Kishinevsky, H. Blagoev. London: IASHE, 2013. P. 89–91.
7.    Литвин А. В., Руденко Л. А. Методологические основы проблемы преемственности в непрерывном профессиональном образовании. Образование в постиндустриальном обществе : сб. статей междунар. науч. конф., посвященной Александру Михайловичу Новикову – Ученому, Учителю, Человеку! 2 декабря 2013 г. / Институт теории и истории педагогики РАО. Москва : ИИУ МГОУ, 2014. С. 86–93.
8.    Руденко Л. А. Формирование коммуникативной культуры будущих специалистов в контексте инновационной образовательной деятельности. Отечественная и зарубежная педагогика. 2014. № 3 (18). С. 114–122.
9.    Руденко Л. Коммуникативная культура будущих специалистов в проекции инновационной образовательной деятельности. Subject and object of cognition in a projection of educational techniques and psychological concepts : Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the LXXXII International Research and Practice Conference and I stage of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, June 05 – June 10, 2014) / International Academy of Science and Higher Education; Organizing Committee : Т. Morgan (Chairman), B. Zhytnigor, S. Godvint, A. Tim, S. Serdechny, L. Streiker, H. Osad, I. Snellman, K. Odros, M. Stojkovic, P. Kishinevsky, H. Blagoev. London : IASHE, 2014. P.43–45.
10.  Руденко Л. А. Модель формування комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Молодий вчений. 2015. № 3 (18). Ч. 2. С. 109–114.
11.  Rudenko L. Communicative culture of future experts in the projection of innovative educational activity. GISAP: Educational Sciences. 2015. № 8. P. 43–46.
12.  Литвин А. В., Руденко Л. А. Проверка эффективности педагогических условий в научных исследованиях. Harmonious personal development problem in relation to specificity of modern education and socialization processes : рeer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the CXXXI International Research and Practice Conference and III stage of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, October 5 – October 11, 2016). London : IASHE, 2016. P. 34–37.
13. Руденко Л., Коваль М., Литвин А. Методологічні підходи до формування комунікативних якостей у майбутніх фахівців цивільного захисту. Nauka, edukacja, wychowanie i praca : ksiçga jubileuszowa dedykowana profesorowi doktorowi habilitowanemu Franciszkowi Szloskowi / Redakcja naukowa prof. zw. dr hab. Nelli Nyczkalo, prof. zw. dr hab. Jerzy Kunikowski, dr Grzegorz Wierzbicki. Warszawa – Siedlce, 2018. S. 217–231.
14.  Lytvyn A., Lytvyn V., Rudenko L., Pelekh Y., Dіdenko O., Muszkieta R., Żukow W. Informatization of technical vocational schools: Theoretical foundations and practical approaches. Education and Information Technologies : The Official Journal of the IFIP Technical Committee on Education. Vol 25. Issue 1. January 2020. P. 583–609. URL: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09966-4 (1,66 авт. арк.; особ. внесок – 0,24 авт. арк.) Web of Science, Scopus
15.      Popovych I., Tkach T., Sirko R., Rudenko L., Sokolova H., Slobodianyk V., Blynova O. Research on mental states of anxiety of first-year cadets of the university of life safety. Revista inclusiones : Revista de humanitades y ciencias sociales. Vol. 7. Número Especial. Julio – Septiembre, 2020. P. 264–278. URL : http://eKhSUIR.kspu.edu/123456789/11877. WOS : 000572971200024. Web of Science.
16.      Didenko O., Zoriy Y., Rudenko L., Lytvyn A., Halimov A., Lutskyi O. Formation and development of professional creativity of future officers in higher military educational institutions. Laplage em Revista (International). 2021. Vol.7, n. Extra C. Р. 141–152. https :// laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/997/914. DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C997p.141-152. Web of Science.
17.               Nenko Y., Orendarchuk O., Rudenko L., Lytvyn A. Anti-crisis management in Higher Education institutions of Ukraine during the Covid-19 pandemic. Revista brasileira de educação do campo. 2021. Vol. 6. Р. 1–20. URL:  https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/12838 Web of Science
18. Lytvyn A., Lytvyn V., Rudenko L., Pelekh Y., Dіdenko O., Muszkieta R., Żukow W. Informatization of technical vocational schools: Theoretical foundations and practical approaches. Education and Information Technologies : The Official Journal of the IFIP Technical Committee on Education. Vol 25. Issue 1. January 2020. P. 583–609. URL: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09966-4 (1,66 авт. арк.; особ. внесок – 0,24 авт. арк.) Web of Science, Scopus
19. Popovych I., Tkach T., Sirko R., Rudenko L., Sokolova H., Slobodianyk V., Blynova O. Research on mental states of anxiety of first-year cadets of the university of life safety. Revista inclusiones : Revista de humanitades y ciencias sociales. Vol. 7. Número Especial. Julio – Septiembre, 2020. P. 264–278. URL : http://eKhSUIR.kspu.edu/123456789/11877. WOS : 000572971200024. Web of Science.
20. Didenko O., Zoriy Y., Rudenko L., Lytvyn A., Halimov A., Lutskyi O. Formation and development of professional creativity of future officers in higher military educational institutions. Laplage em Revista (International). 2021. Vol.7, n. Extra C. Р. 141–152. https :// laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/997/914. DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C997p.141-152. Web of Science.
21. Nenko Y., Orendarchuk O., Rudenko L., Lytvyn A. Anti-crisis management in Higher Education institutions of Ukraine during the Covid-19 pandemic. Revista brasileira de educação do campo. 2021. Vol. 6. Р. . URL:  https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/12838 Web of Science
22. Nenko, Y., Medynskyi, S., Maksymchuk, B., Lymarenko, L., Rudenko, L., Kharchenko, S., Kolomiets, A., & Maksymchuk, I. (2022). Communication Training of Future Sports Coaches in the Context of Neurophysiological Patterns. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(1). Р. 42-60. https://doi.org/10.18662/brain/13.1/268. Web of Science 
23. Руденко Л. Фахове спілкування в контексті виховання особистості професіонала.  Wartości drogą ku wzrastaniu : praca zbiorowa / pod redakcją ks. prof. dr hab. Jana Zimnego dra Romana Krola. — Stalowa Wola ; Kijow ; Ružomberok : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, 2012.  С. 288—302. 
24. Руденко Л. Психологічна служба у професійній освіті як чинник становлення особистості підлітка (Pomoc psychologiczna w oświacie zawodowej jako czynnik ksztaіtowania osobowości nastolatka).  Wybrane zagadnienia problematyki pomocy i wsparcia w rozwiązywaniu problemуw ludzi w różnym wieku : praca zbiorowa / pod redakcją Barbary Kaіdon Ireny Kurlak. — Ostrowiec Świкtokrzyski ; Warszawa : Stowarzyszenie „Nauka Edukacja Rozwуj”, 2012.  S. 192—199. 
25. Руденко Л. Роль спілкування у формуванні соціально орієнтованої особистості. Pedagogika katolicka : czasopismo katedry pedagogiki katolickej KUL w Stalowej Woli. —2012.  Nr 11 (2).  S. 156–163. 
26. Rudenko L. Personality-reflective components of professionals’ communicative culture in service sector.  Forming and Qualitative Development of Modern Educational Systems : Materials digest of the LXIV International Research and Practice Conference and III stage of the Championship in Pedagogical sciences. (London, September 26 – October 01, 2013) / International Academy of Science and Higher Education; Organizing Committee: Т. Morgan (Chairman), B. Zhytnigor, S. Godvint, A. Tim, S. Serdechny, L. Streiker, H. Osad, I. Snellman, K. Odros, M. Stojkovic, P. Kishinevsky, H. Blagoev. — London: IASHE, 2013.  P. 89—91. 
27.  Rudenko L. Communicative culture of future experts in the projection of innovative educational activity / Larysa Rudenko // GISAP: Educational Sciences.  2015.  № 8.  P. 43–46.
28. Руденко Л., Коваль М., Литвин А. Методологічні підходи до формування комунікативних якостей у майбутніх фахівців цивільного захисту. Nauka, edukacja, wychowanie i praca : ksiçga jubileuszowa dedykowana profesorowi doktorowi habilitowanemu Franciszkowi Szloskowi / Redakcja naukowa prof. zw. dr hab. Nelli Nyczkalo, prof. zw. dr hab. Jerzy Kunikowski, dr Grzegorz Wierzbicki. Warszawa – Siedlce, 2018. S. 217–231.
29. Rudenko, L. Healthcare Educational Process in Higher Schools – the Challenge of Time. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia–Psychologia, 35(1), 2022. VOL. XXXV, 1. Р. 141–148. DOI:10.17951/j.2022.35.1.141-148.
 
Статті у фахових виданнях:
1.    Руденко Л. А., Матійків І. М. Педагогічний потенціал тренінгових технологій формування спеціально-професійних компетенцій майбутніх фахівців сфери обслуговування. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 19 [ред. кол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.] Київ-Вінниця : ДОВ “Вінниця”, 2008. С. 185–189.
2.    Руденко Л. А., Литвин А. В. Принцип наступності в професійній освіті : історико-педагогічна ретроспектива. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 6 [ред. кол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.]. Київ-Вінниця : ДОВ Вінниця, 2004. С. 135—142.
3.    Руденко Л. А. Професійне самовизначення молоді: шляхи вирішення проблеми. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. – Випуск 24 [ред. кол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.]. Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2010. С. 126–130.
4.    Руденко Л. А., Дегтярьова Г. С., Федюк М. І. Професійний та особистісний розвиток майбутніх фахівців. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2008. № 1. С. 203–211.
5.    Руденко Л. А. До проблеми змісту естетико-культурологічної підготовки спеціалістів. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2000. № 1. С. 93–100.
6.    Руденко Л. А. Естетико-психологічна підготовка фахівців для сфери обслуговування. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2001. № 3. С. 99–107.
7.    Руденко Л. А. Концептуальні засади естетико-психологічної підготовки майбутніх фахівців. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2001. № 2. С. 19–27.
8.    Руденко Л. А. Методика викладання предмета “Основи психології професійного спілкування” : теоретичний аспект. Педагогіка і психологія професійно освіти. 2006. № 4. С. 99–108.
9.    Руденко Л. А. Мистецтво і творчий розвиток особистості. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2000. № 3. С. 93–101.
10. Руденко Л. А. Особливості діяльності психологічної служби в ПТНЗ. Професійно-технічна освіта. 2007. № 2 (35). С. 45–48.
11. Руденко Л. А. Педагогічний потенціал української філософської та культурологічної думки. Імідж сучасного педагога. 2006. № 2 (61). С. 10–13.
12. Руденко Л. А. Про естетико-культурологічну підготовку майбутнього спеціаліста. Педагогіка i психологія професійної освіти. 1999. № 5. С. 206—214.
13. Руденко Л. А. Професійне спілкування в контексті якісної підготовки майбутніх фахівців сфери обслуговування. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2008. № 4. С. 36—44.
14. Руденко Л. А. Рецептивна поетика та естетичне виховання особистості. Педагогіка і психологія професійної освіти. 1998. № 4. С. 83—85.
15. Руденко Л. А. Роль психологічних та естетичних чинників у формуванні професійної культури фахівця сфери обслуговування. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2002. № 3. С. 207—214.
16. Руденко Л. А. Формування особистості : естетико-культурологічний аспект. Педагогіка i психологія професійної освіти. 1999. № 3. С. 211–218.
17. Руденко Л. А. Чи потрібна спеціалісту технічного профілю естетико-культурологічна підготовка? Педагогіка і психологія професійної освіти. 1999. № 4. С. 91–99.
18. Руденко Л. Конструктивна роль конфлікту у процесі професійної адаптації майбутніх фахівців сфери обслуговування. Молодь і ринок. 2009. № 9 (56). С. 66–70.
19. Руденко Л. А. Формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування в контексті професійної адаптації. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2009. № 3. С. 71–83.
20. Руденко Л. Неперервна освіта : акмеологічний підхід. Молодь і ринок . 2010. № 6 (65). С. 42–45.
21. Руденко Л. А. Проблеми формування комунікативно культури майбутніх фахівців сфери обслуговування. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2011. № 4. С. 35–42.
22. Руденко Л. А. Теоретичні основи формування комунікативної культури майбутніх фахівців. Молодь і ринок. 2012. № 3 (86). С. 52–55.
23. Руденко Л. А. Обґрунтування структурно-компонентного складу комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 29 / [редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.]. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма “Планер”, 2012. С. 247–253.
24. Руденко Л. Сучасні теоретичні підходи до культури спілкування у професійній сфері. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2012. № 1. С. 9–15.
25. Руденко Л. Структурні компоненти комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Педагогічні науки : зб. наук. праць. 2012. Вип. 3 (56). С. 49–55.
26. Литвин А. В., Руденко Л. А. Модернізація професійної освіти України : науково-методичні засади. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 37 / [редкол. : І. А. Зязюн (голова) та ін.]. — К. ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2014. С. 128–132.
27. Руденко Л. А., Литвин А. В. Науково-організаційні засади модернізації професійної підготовки у ПТНЗ художнього профілю. Професійна освіта: проблеми і перспективи : зб. наук. пр. / ІПТО НАПН України ; РВНЗ «КІПУ». Київ ; Сімферополь : НІЦ КІПУ, 2013. Вип. 5. С. 29–36.
28. Руденко Л. А. Розвиток комунікативної культури майбутніх фахівців: методологічні аспекти. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 5. С. 29–39.
29. Руденко Л. А. Формування комунікативної культури майбутніх фахівців: особистісно орієнтований, діяльнісний та компетентнісний підходи. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 6. С. 61–70.
30. Литвин А. В., Руденко Л. А. Науково-організаційні основи модернізації професійно-технічної (професійної) освіти України. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2014. № 3. С.  17–30.
31. Руденко Л. А. Обґрунтування дидактичних закономірностей формування комунікативної культури майбутніх фахівців сфери обслуговування. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2014. № 5. С. 79–88.
32. Руденко Л. А. Експериментальна перевірка ефективності методики формування комунікативної культури фахівців сфери обслуговування у ПТНЗ. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2015. № 1-2. С. 28–44.
33. Руденко Л. А. Педагогічні умови формування комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 44 / [редкол. : Р. С. Гуревич (голов. ред.) та ін.]. Київ ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016. С. 221–225.
34. Литвин А. В., Руденко Л. А. Актуальність застосування цілісного підходу в сучасній професійній освіті. Професійна освіта: проблеми і перспективи / ІПТО НАПН України. Київ : ІПТО НАПН України, 2016. Вип. 10. С. 20–26.
35. Руденко Л. А., Оверко Н. Я. Розвиток педагогічної майстерності викладачів спеціальних дисциплін у процесі підвищення кваліфікації. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. праць. 2016. Вип. 14. С. 150–164.
36. Литвин А. В., Руденко Л. А. Принцип наступності в контексті сучасної парадигми освіти. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності : зб. наук. пр. Львів : ЛДУ БЖД, 2016. Вип. 14. С. 237—243.
37. Руденко Л. А. Технологічні аспекти формування комунікативної культури фахівців соціального захисту. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності : зб. наук. пр. Львів : ЛДУ БЖД, 2017. Вип. 16. С. 180—185.
38. Руденко Л. А. Філософсько-педагогічні виміри поняття комунікативної культури фахівців соціономічних професій. Естетика і етика педагогічної дії. 2018. Вип. 18. С. 134–146. (0,6)
39.  Іщенко Д., Руденко Л. Методика навчання майбутніх фахівців цивільного захисту психології професійного спілкування. Зб. наук. праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки / [гол. ред. О. В. Діденко]. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2017. № 4(11). С. 205–218.
40. Руденко Л. А. Самоосвіта і саморозвиток майбутніх фахівців соціального захисту в інформаційному суспільстві. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 49 / [редкол. : Р. С. Гуревич (голов. ред.) та ін.]. К. ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2017. С. 157–160.
41. Руденко Л. А. Принципи формування комунікативної культури фахівців соціономічної сфери. Науковий вісник льотної академії. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 3. С. 158–165.
42. Литвин А. В., Руденко Л. А. Вплив психології на педагогічну науку та практику: полемічні аспекти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. : Вип. 50. К. ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2018. — С. 146–153.
43. Руденко Л. А., Матеюк О. А. Методика формування комунікативної культури майбутніх фахівців соціономічних професій у процесі навчання спеціальних дисциплін. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2017. Вип. 6. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_6_14.
44. Руденко Л. А. Актуалізація здоров’язбережувального аспекту освітнього процесу. Науковий вісник льотної академії. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 5. С. 218–223.
45. Руденко Л. Методична система формування комунікативної культури фахівців соціономічної сфери: теоретичні аспекти. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 1 (16). С. 369–383.
46. Руденко Л. А. Особливості системи підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: зб. наук. праць / гол. ред. Г. П. Шевченко. Вип. 6 (93). Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. С. 222–231.
47. Руденко Л. А. Системний підхід у проєктуванні системи підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. Вип. 68. Т. 2. С. 161–164.
48. Руденко Л., Бідюк Н. Проблеми професійної підготовки психологів у вищій школі. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2020. № 12 (21). С. 230–347.
49. Литвин А. В., Руденко Л. А. Удосконалення підготовки психологів у закладах вищої освіти. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: збірник наук. праць / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2021. Вип. 9. С. 63–74.
50. Литвин А. В., Руденко Л. А. Формування психологічної готовності курсантів ЗВО ДСНС до діяльності в ризиконебезпечних обставинах. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 1(21). С. 40–48.
51. Коваль М. С., Руденко Л. А. Підготовка майбутніх менеджерів до професійної комунікативної взаємодії. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: збірник наук. праць / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2021. Вип. 10. С. 27–33.
52. Литвин А. В., Руденко Л. А., Козяр М. М. Інтегрування інформаційно-комунікаційних та освітніх технологій у вищій школі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2021. Вип. 60. С. 263–272.
53. Литвин А. В., Руденко Л. А. Актуальність застосування цілісного підходу в сучасній професійній освіті. Професійна освіта: проблеми і перспективи / ІПТО НАПН України. Київ : ІПТО НАПН України, 2016. Вип. 10. С. 20–26.
54. Руденко Л. А., Оверко Н. Я. Розвиток педагогічної майстерності викладачів спеціальних дисциплін у процесі підвищення кваліфікації. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. праць. 2016. Вип. 14. С. 150–164. 
55. Литвин А. В., Руденко Л. А. Принцип наступності в контексті сучасної парадигми освіти. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності : зб. наук. пр. Львів : ЛДУ БЖД, 2016. Вип. 14. С. 237—243..
56.  Руденко Л. А. Технологічні аспекти формування комунікативної культури фахівців соціального захисту. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності : зб. наук. пр. Львів : ЛДУ БЖД, 2017. Вип. 16. С. 180—185. 
57. Руденко Л. А. Філософсько-педагогічні виміри поняття комунікативної культури фахівців соціономічних професій. Естетика і етика педагогічної дії. 2018. Вип. 18. С. 134–146. 
58.  Іщенко Д., Руденко Л. Методика навчання майбутніх фахівців цивільного захисту психології професійного спілкування. Зб. наук. праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки / [гол. ред. О. В. Діденко]. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2017. № 4(11). С. 205–218. 
59. Руденко Л. А. Самоосвіта і саморозвиток майбутніх фахівців соціального захисту в інформаційному суспільстві. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вип. 49 / [редкол. : Р. С. Гуревич (голов. ред.) та ін.]. К. ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2017. С. 157—160. 
60. Руденко Л. А. Принципи формування комунікативної культури фахівців соціономічної сфери. Науковий вісник льотної академії. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 3. С. 158–165. 
61. Литвин А. В., Руденко Л. А. Вплив психології на педагогічну науку та практику: полемічні аспекти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. : Вип. 50. К. ; Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2018. — С. 146—153. (
62. Руденко Л. А., Матеюк О. А. Методика формування комунікативної культури майбутніх фахівців соціономічних професій у процесі навчання спеціальних дисциплін. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2017. Вип. 6. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_6_14. 
63. Руденко Л. А. Актуалізація здоров’язбережувального аспекту освітнього процесу. Науковий вісник льотної академії. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 5. С. 218–223. 
64. Руденко Л. Методична система формування комунікативної культури фахівців соціономічної сфери: теоретичні аспекти. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 1 (16). С. 369–383. 
65.  Руденко Л. А. Особливості системи підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: зб. наук. праць / гол. ред. Г. П. Шевченко. Вип. 6 (93). Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. С. 222–231.
66. Руденко Л. А. Системний підхід у проєктуванні системи підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до професійної взаємодії. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. Вип. 68. Т. 2. С. 161–164.
67. Руденко Л., Бідюк Н. Проблеми професійної підготовки психологів у вищій школі. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. 2020. № 12 (21). С. 230–347. (0,9).
68. Литвин А. В., Руденко Л. А. Удосконалення підготовки психологів у закладах вищої освіти. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: збірник наук. праць / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2021. Вип. 9. С. 63–74.
69. Литвин А. В., Руденко Л. А. Формування психологічної готовності курсантів ЗВО ДСНС до діяльності в ризиконебезпечних обставинах. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 1(21). С. 40–48. 
70. Коваль М. С., Руденко Л. А. Підготовка майбутніх менеджерів до професійної комунікативної взаємодії. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: збірник наук. праць / гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: ЛА НАУ, 2021. Вип. 10. С. 27–33. (0,6; 0,3)
71. Литвин А. В., Руденко Л. А., Козяр М. М. Інтегрування інформаційно-комунікаційних та освітніх технологій у вищій школі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2021. Вип. 60. С. 263–272.
72. Боровик Л. В., Руденко Л. А. Методичні рекомендації щодо активізації мисленнєвої діяльності майбутніх офіцерів-прикордонників під час навчання. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. праць / Гол. ред. Т. С. Плачинда. Кропивницький: «Поліум», 2022. Вип. 11. С. 38–43.
73. Руденко Л., Боровик Л. Методичні аспекти навчання майбутніх фахівців соціального захисту професійної комунікації у конфліктних ситуаціях. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки / гол. ред. О. В. Діденко. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2022. № 1(28). Ч. 2.С. 134–147.
74. Аніщенко В., Галімов А., Руденко Л., Івашкова Т. Формування готовності до службово-професійної діяльності офіцерських кадрів сектору безпеки і оборони. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби У країни. Серія : педагогічні науки / гол. ред О. В. Діденко. Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2022. № 2(29). С. 24–43. DOI: https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v29i2.1034
75. Руденко Л. А. Щодо питання формування професійної готовності майбутніх фахівців правоохоронного відомства до проектного управління. Наукові інновації та передові технології. 2022. № 10 (12). С. 417–424. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-10(12)-417-424. 
76. Білявець С., Руденко Л. Особливості моніторингу якості підготовки майбутніх офіцерів щодо контролю за організацією та веденням військового господарства у прикордонних підрозділах. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : педагогічні науки / гол. ред О. В. Діденко. Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2022. № 3(30). С. 71–86. DOI: https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v30i3.
77. Пономаренко О. А., Руденко Л. А., Аніщенко В. О. Готовність до ведення військового (корабельного) господарства як програмна компетентність освітньо-професійної програми підготовки майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». 2023. № 1(19). С. 324–337.
78. Koval M. S., Lytvyn A. V., Rudenko L. A. Conceptual Principles of Improving Specialists’ Professional Training in the Information and Educational Environment at Higher School. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2023. Вип. 67. С. 35–43.
79. Литвин А. В., Руденко Л. А. Деякі аспекти підготовки майбутніх практичних психологів до діяльності в надзвичайних ситуаціях. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2023. № 2 (11). С. 11–124. DOI 10.32755/sjeducation.2023.02.111.
80. Руденко Л. А., Лашта Р. Б. Педагогічні умови формування професійної рефлексії у майбутніх офіцерів Збройних сил України. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2023. № 90. С. 124–128. DOI https://doi.org/10.32782/1992-5786.2023.90.21. 
81. Литвин А. В., Руденко Л. А. Психологічна підготовка майбутніх офіцерів: досвід, пропозиції та рекомендації. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2024. № 1 (12). С. 169–186.

Статті науково-популярні та/або консультаційні (дорадчі) та/або дискусійні:
1. Руденко Л. А. Професійно-адаптивний компонент комунікативної культури фахівців сфери обслуговування.  Проблеми сучасної філології : лінгвістика, літературознавство, лінгводидактика : зб. наук. праць, присв. 25-річчю кафедри філологічних дисциплін.  Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016.  Вип. 9.  С. 76–84. 
2. Руденко Л. А. Формування світогляду майбутніх фахівців соціономічних професій: гносеологічний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 1. С. 27–36. )
3. Руденко Л. А., Замфереско О. В. Підготовка майстрів ресторанного обслуговування до підприємницької діяльності: методологічний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 2.  С. 16–27. 
4. Руденко Л. А. Підготовка майбутніх фахівців соціономічної сфери до спілкування в конфліктних ситуаціях. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2019. № 1. С. 26–37. 
5. Литвин А., Руденко Л., Федюк Г. Методичні особливості розвитку педагогічної майстерності вчителів у процесі професійного самовдосконалення. V Всеукраїнський педагогічний конгрес : зб. наук. пр. Львів : Сполом, 2020. С. 108–118. 
6. Литвин А. В., Руденко Л. А. До проблеми професійної підготовки психологів у закладах вищої освіти. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель, 2020. Вип. 7. С. 11–14. 
7. Литвин А. В., Руденко Л. А. Напрями модернізації професійної підготовки майбутніх психологів. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце, 2021. Вип. 8. С. 18–23.
8. Руденко Л., Литвин А. Підготовка фахівців соціального захисту в закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол. ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Кєльце, 2022. Вип. 10. С. 7–12.
9. Литвин А., Руденко Л. Проблема неперервної підготовки фахівців в умовах інформатизації освіти. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол. ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломза, 2022. Вип. 11. С. 7–13.
10. Руденко Л., Литвин А. Виховний потенціал педагогічної спадщини
Григорія Ващенка. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол. ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломза, 2023. Вип. 12. С. 8–15.
11. Литвин А. В., Руденко Л. А. Модель і педагогічні умови інформатизації професійної освіти майбутніх фахівців народних художніх промислів. Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія. 2023. № 1. С. 5–14.
12. Руденко Л. , Панас О. Комунікативна складова професійної компетентності фахівців цивільного захисту. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол. ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 2023. Вип. 13. С. 18–23.
13. Литвин А. В., Руденко Л. А. Інформаційно-комунікаційні технології професійної підготовки фахівців народних художніх промислів. Наукові записки Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Педагогіка і психологія. 2023. № 2. С. 4–14.
 14. Литвин А., Руденко Л. Стандарти НАТО у професійній підготовці військовослужбовців. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 2024. Вип. 14. С. 8–15.
 
Статті в інших виданнях:
1.    Руденко Л. А. Естетичне виховання школярів засобами художнього слова. Початкова школа. 1996. № 3. С. 25–28.
2.    Руденко Л. А. Естетичний і психологічний компоненти професійної підготовки фахівців сфери послуг. Науковий вісник ун-ту «Львівський Ставропігіон» : серія психологічна. Львів : В-во ун-ту «Львівський Ставропігіон», 2005. Вип. 2. С. 146–151.
3.    Руденко Л. А. Комунікативна компетентність як складова професійної майстерності фахівців сфери обслуговування. Вісник Львівської державної фінансової академії : гуманітарні науки [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : ЛДФА, 2008. № 8. С. 28–35.
4.    Руденко Л. А. Культура особистості : єдність емоційного та інтелектуального. Людський інтелект : філософсько-методологічні дослідження. Філософські пошуки. Вип. І (V-VІ). 1998. С. 231–235.
5.    Руденко Л. А. Рецептивна поетика як засіб розвитку естетичних почуттів особистості. Наукові записки психолого-педагогічного факультету : зб. статей у 3-х ч. Ч. ІІІ. Полтава : В-во “Three S & J”, 1997. С. 85–88.
6.    Руденко Л. А. Роль української філософської та культурологічної думки в розвитку національної ідеї. Товариство “Рідна школа” : історія і сучасність : наук. альм., Ч. 4 [упор. і наук. ред. Д. Герцюк, П. Сікорський]. Львів : В-во Львів. край т-ва “Рідна школа”, каф. загальної та соціальної педагогіки ЛНУ ім. І. Франка, 2007. С. 71–80.
7.    Руденко Л. А. Специфіка викладання сучасного естрадного співу. Професійна підготовка вчителя музичного мистецтва : від традицій до інновацій : зб. наук. статей. Полтава : В-во Полтавського пед. ун-ту, 2008. С. 95–100.
8.    Руденко Л., Кудряшова Н. Комунікативний аспект професійної підготовки фахівців сфери обслуговування. Вісник державної фінансової академії : гуманітарні науки [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : ЛДФА, 2009. С. 216–223.
9.    Руденко Л., Павлова Г. Робота психолога з учнями, які проживають у гуртожитку. Психолог. № 17 (161). 2005, травень. Вкладка.
10. Руденко Л. А. Специфіка роботи практичного психолога у професійно-технічному навчальному закладі. ІІ Український педагогічний конгрес : зб. матеріалів конгресу. Львів : Камула. 2006. С. 431–438.
11. Руденко Л. А. Вплив мистецтва на розвиток творчого потенціалу особистості. Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. пр. Вип. 2. Київ : Видавництво П/П “ЕКМО”, 2003. С. 95–100.
12. Руденко Л. А. До питання професійної підготовки фахівця сфери обслуговування. Гуманітарний вісник : зб. наук. пр. кафедри соціальних і гуманітарних дисциплін [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : Львівський державний фінансово-економічний інститут, 2002. С. 91–97.
13. Руденко Л. А. Естетико-культурологічна підготовка майбутніх фахівців. Професійно-художня освіта України : зб. наук. пр. [редкол. : І. А. Зязюн (голова), В. О. Радкевич, Р. Т. Шмагало (заступники голови) та ін.]. Київ ; Черкаси : В-во “Черкаський ЦНТЕІ”. 2005. Вип. ІІІ. С. 34–42.
14. Руденко Л. А. Комунікативна компетентність як чинник професійної адаптації фахівця сфери обслуговування. Теоретичні основи професійної адаптації : зб. наук. пр. [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : Бодлак, 2007. С. 153–170.
15. Руденко Л. А. Особливості психологічної підготовки майбутнього фахівця сфери обслуговування. Гуманітарна освіта і виховання особистості : зб. наук. пр. [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : Сполом, 2004. С. 67–82.
16. Руденко Л. А. Підготовка фахівця сфери обслуговування : естетико-психологічний аспект. Дидактика професійної школи : зб. наук. пр. Вип. 1 [редкол. : С. У. Гончаренко (голова), В. О. Радкевич, І. Є. Каньковський (заступник голови) та ін.]. Хмельницький : ХНУ, 2004. С. 142–145.
17. Руденко Л. А. Професійна підготовка фахівців сфери обслуговування : комунікативний аспект. Гуманітарний вісник : зб. наук. пр. каф. соц. і гуманіт. дисциплін [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : Держ. фін.-екон. інст., 2005. № 5. С. 100–107.
18. Руденко Л. А. Психологічні основи формування естетичної культури особистості. Гуманітарний вісник : зб. наук. пр. каф. соц. і гуманіт. дисциплін ; [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : Держ. фін. акад., 2006. № 6. С. 18–24.
19. Руденко Л. А. Психолого-педагогічні передумови формування особистісної культури. Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти : педагогічна майстерність, творчість, технології : зб. наук. пр. [за заг. ред. Н. Г. Ничкало]. Харків : НТУ “ХПІ”, 2007. C. 392–395.
20. Руденко Л. А. Роль комунікативної компетентності у процесі професійної адаптації фахівців сфери обслуговування. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. [за ред. Л. Л. Товажнянського та О. Г. Романовського]. Вип. 15-16 (19-20). Харків : НТУ “ХПІ”, 2007. С. 275–282.
21. Руденко Л. А. Теоретико-методичні основи викладання предмета «Основи психології професійного спілкування» для майбутніх фахівців сфери обслуговування. Професійно спрямоване навчання і виховання особистості : зб. наук. пр. [за ред. Г. П. Васяновича]. Львів : ЛДУБЖД, 2006. С. 103–120.
22. Руденко Л. А., Литвин А. В. Ґенеза поняття наступності у педагогіці Гуманітарний вісник : зб. наук. пр. кафедри соціальних і гуманітарних дисциплін ; [гол. ред. Г. П. Васянович]. Львів : ЛДФІ, 2004. С. 35–44.
23. Руденко Л. А., Литвин А. В. Пізнавальна активність як психолого-педагогічна проблема підготовки майбутніх фахівців. Педагог професійної школи : зб. наук. пр. [ред. кол. : Н. Г. Ничкало (голова), І. А. Зязюн, О. І. Щербак (заступники голови) та ін.]. Київ : Наук. світ, 2007. Вип. VІІІ. С. 36–43.
24. Руденко Л. А. Емпатійна культура в контексті розвитку комунікативної компетентності фахівців. Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід. проблеми. перспективи: зб. наук. пр. Вип. 2. Ч. 2. [ за ред. М. М. Козяра та Н. Г. Ничкало]. Львів: ЛДУ БЖД, 2009. С. 242–245.
25. Руденко Л. А., Матійків І. М. Формування комунікативної компетентності учнів ПТНЗ: результати апробації навчального курсу. Туристична освіта в Україні: проблеми і перспективи: зб. наук. праць / заг. ред. В. Т. Лозовецької. Вип. 2. Львів, 2010. С. 69–75.
26. Литвин А., Руденко Л. Освіта дорослих у контексті акмеологічного підходу. Освіта дорослих: теорія. досвід, перспективи: зб. наук. праць. Київ ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2010. Вип. 2. С. 43–52.
27. Руденко Л. А. Поняття «міжособистісні стосунки» і «культура спілкування» у підготовці фахівців сфери обслуговування. Розвиток педагогічних наук в Україні і Польщі на початку ХХІ століття : зб. наук. праць. Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2011. С. 387392.
28. Руденко Л. А., Пілат Н. Я. До питання формування комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Методичний вісник / НМЦ ПТО у Льв. обл. 2012. № 1. С. 12–20.
29. Руденко Л. А. Комунікативна культура майбутніх фахівців сфери «людина – людина»: психологічний контекст. Психологічні виміри культури, економіки, управління : зб. статей [упор. О. М. Лозинський]. Вип. № 1. Львів : ТЗоВ «Ліга–Прес», 2013. С. 128–135.
30. Руденко Л. А. Міжособистісні стосунки як чинник соціального становлення особистості. Наукові записки Українського католицького університету. Число IV. Серія : Педагогіка. Психологія. Вип. 1. Львів : Вид-во. УКУ. С. 198–207.
31. Руденко Л. А. Гносеологічний аспект комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Григорій Васянович – син співучого Полісся : до 70-річчя від дня народження / упоряд. С. М. Вдович. Львів : СПОЛОМ, 2015. С. 313–318.
32. Руденко Л. А. Упровадження курсу з основ психології спілкування у підготовку фахівців сфери обслуговування. Психологічні виміри культури, економіки, управління : наук. журнал. Вип. VI. Львів : ТзОВ «Ліга-прес», 2015  С. 102–107.
33. Руденко Л. А. Актуалізація формування комунікативної культури фахівців сфери послуг. Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів : зб. наук. статей / за ред. В. Г. Кременя, М. Ф. Дмитриченка, Н. Г. Ничкало. Уклад. М. В. Артюшина, В. П. Тименко та ін. Київ : НТУ, 2015. С. 368 – 376.
34. Руденко Л. А., Оверко Н. Я. До проблеми особистісного і професійного розвитку викладачів професійно-технічних навчальних закладів. Методичний вісник. 2015. № 4. С. 4–7.
35. Руденко Л. А. Професійно-адаптивний компонент комунікативної культури фахівців сфери обслуговування. Проблеми сучасної філології : лінгвістика, літературознавство, лінгводидактика : зб. наук. праць, присв. 25-річчю кафедри філологічних дисциплін. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016. Вип. 9. С. 76–84.
36. Руденко Л. А. Формування світогляду майбутніх фахівців соціономічних професій: гносеологічний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 1. С. 27–36.
37. Руденко Л. А., Замфереско О. В. Підготовка майстрів ресторанного обслуговування до підприємницької діяльності: методологічний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2017. № 2. С. 16–27.
38. Руденко Л. А. Підготовка майбутніх фахівців соціономічної сфери до спілкування в конфліктних ситуаціях. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2019. № 1. С. 26–37.
39. Литвин А., Руденко Л., Федюк Г. Методичні особливості розвитку педагогічної майстерності вчителів у процесі професійного самовдосконалення. V Всеукраїнський педагогічний конгрес : зб. наук. пр. Львів : Сполом, 2020. С. 108–118.
40. Литвин А. В., Руденко Л. А. До проблеми професійної підготовки психологів у закладах вищої освіти. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель, 2020. Вип. 7. С. 11–14.
41. Литвин А. В., Руденко Л. А. Напрями модернізації професійної підготовки майбутніх психологів. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю. І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце, 2021. Вип. 8. С. 18–23.

Основні нагороди і відзнаки:
2004 – Відмінник освіти України (Посвідчення № 608609)
2019 р. Подяка за якісне керівництво студентською науковою роботою та формування наукового потенціалу молоді ВДПУ ім. М. Коцюбинського.
 2020 р. Подяка ДСНС України.
2020.р. Подяка за якісне керівництво студентською науковою роботою та формування наукового потенціалу молоді ВДПУ ім. М. Коцюбинського
2021.р. Почесна грамота ДСНС України
2021 р. Грамота МВС України 
2022 р. Медаль «Леся Українка» (посвідчення № 79)
 
Дисципліни:
Психологія та педагогіка вищої школи,
Педагогіка вищої школи,  
Психологія управління,  
Основи психології та педагогіки 


Посилання:
 
orcid logo Show your research impact | Publons Scopus Preview Logo Реєстрація в Google Академії | Рейтинги сайтів КПІ ім. Ігоря Сікорського 
 
 

Контактна інформація:

Відділ організаційно-аналітичного забезпечення: 
(032) 233-00-88
Прес-центр:
(032) 233-40-41
Відділ персоналу:
(032) 233-15-02
Навчально-методичний центр:
(032) 233-14-77
Відділ матеріально-технічного забезпечення: 
(032) 233-21-52
Відділ організації служби:
(032) 233-32-40
Центр науково-дослідної роботи: 
(032) 233-24-79
Відділ економіки і фінансів:
(032) 233-15-11
Черговий по університету:
(032) 233-32-40 +380 (67) 676 17 19
 
Вінницький ліцей безпекового спрямування та національно-патріотичного виховання ЛДУБЖД(0432) 61-15-68

 

Наша електронна пошта:

[email protected]
 

Пошта Університету
            [email protected]

Пошта Ректора Університету:
            [email protected]
 

Телефон звернення
щодо сексуальних домагань та проявів дискримінації
тел. (032) 233-15-02