Практика для студентів спеціальності «Практична психологія» 4 курсу на базі Лабораторії екстремальної психології та реабілітації
Для курсантів третього курсу факультету цивільного захисту було проведено заняття, яке поєднало в собі обговорення психологічних викликів сучасності та практичну роботу над розвитком навичок емоційної саморегуляції.
Під час заняття фахівці лабораторії — Ілона Швецова та Софія Пасічник — разом зі студентами-практикантами детально розглянули дієві методи подолання стресу, які можна ефективно застосовувати в повсякденному житті. Серед них — дихальні техніки (зокрема «дихання по квадрату») для стабілізації емоційного стану та зниження тривожності; фізична активність (ходьба, розтяжка) для вивільнення напруги та покращення настрою; свідоме перемикання уваги (майндфулнес) для зупинення нав’язливих думок; візуалізація спокою — уявлення безпечного простору для внутрішнього заспокоєння, а також рефреймінг — зміна погляду на ситуацію з деструктивного на конструктивний.
Також психологи разом з учасниками обговорили шкідливі стратегії, які лише створюють ілюзію полегшення, але в довгостроковій перспективі завдають шкоди. Серед них — надмірне слухання музики як спосіб уникнення реальності; вживання психоактивних речовин (алкоголь, енергетики, заспокійливі — без призначення лікаря); постійне уникнення труднощів через безконтрольний перегляд контенту, ізоляцію та втечу в ігри.
Такі стратегії не розв’язують проблему, а лише поглиблюють емоційне виснаження та затримують справжнє відновлення.
Заняття сприяло формуванню в курсантів усвідомленого ставлення до психоемоційного здоров’я, розвитку навичок стійкості до стресу та відповідального вибору стратегій самодопомоги, що є критично важливим для майбутніх фахівців, чия діяльність пов’язана з підвищеним ризиком і навантаженням.
Під час заняття фахівці лабораторії — Ілона Швецова та Софія Пасічник — разом зі студентами-практикантами детально розглянули дієві методи подолання стресу, які можна ефективно застосовувати в повсякденному житті. Серед них — дихальні техніки (зокрема «дихання по квадрату») для стабілізації емоційного стану та зниження тривожності; фізична активність (ходьба, розтяжка) для вивільнення напруги та покращення настрою; свідоме перемикання уваги (майндфулнес) для зупинення нав’язливих думок; візуалізація спокою — уявлення безпечного простору для внутрішнього заспокоєння, а також рефреймінг — зміна погляду на ситуацію з деструктивного на конструктивний.
Також психологи разом з учасниками обговорили шкідливі стратегії, які лише створюють ілюзію полегшення, але в довгостроковій перспективі завдають шкоди. Серед них — надмірне слухання музики як спосіб уникнення реальності; вживання психоактивних речовин (алкоголь, енергетики, заспокійливі — без призначення лікаря); постійне уникнення труднощів через безконтрольний перегляд контенту, ізоляцію та втечу в ігри.
Такі стратегії не розв’язують проблему, а лише поглиблюють емоційне виснаження та затримують справжнє відновлення.
Заняття сприяло формуванню в курсантів усвідомленого ставлення до психоемоційного здоров’я, розвитку навичок стійкості до стресу та відповідального вибору стратегій самодопомоги, що є критично важливим для майбутніх фахівців, чия діяльність пов’язана з підвищеним ризиком і навантаженням.
Дата:
Понеділок, 5 Травень, 2025 - 16:45













