Біографічна довідка:
У 1970 р. закінчив Львівське вище військово-політичне училище (факультет культурно-освітньої роботи), а в 1980 р.–Військово-політичну академію (військово-педагогічний факультет, м. Москва). Отримав спеціальність – викладач суспільних дисциплін.
Після закінчення академії служив на посадах: викладач, старший викладач, заступник начальника кафедри, начальник кафедри Львівського військово-політичного училища. У 1985 р. здобув науковий ступінь кандидата філософських наук; у 1986 р. – присвоєно вчене звання
«доцент».
У 1997 р. під керівництвом академіка Івана Зязюна (Інститут педагогіки і психології професійної освіти НАПН України) захистив докторську дисертацію на тему: «Морально-правова відповідальність педагога: теоретико-методологічний аспект», спеціальність: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
У 2001 р. присвоєно вчене звання «професор». У 2021 році Національна академія педагогічних наук України на загальних зборах обрала професора Григорія Васяновича Почесним академіком НАПН України. Військове звання – капітан 1-го рангу. Після звільнення в запас вся подальша діяльність була пов’язана із Львівським науково-практичним центром Інституту педагогіки і психології професійної освіти НАПН
України та Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, в якому обіймав посади старшого та провідного наукового співробітника,
у 1998 р. очолив відділ загально-технічних і спеціальних дисциплін, а з 2000 р. – відділ гуманітарної освіти названого Центру.
З 1999-2012 рр. обіймав посаду завідувача кафедри Львівської фінансової академії (за сумісництвом).
З 01 червня 2013 до 14 лютого 2014 р. виконував обов’язки директора Львівського науково-практичного центру Інституту професійно-
технічної освіти НАПН України, а з 14. 02. 2014 р. до 25. 02 2016 року – директор ЛНПЦ Інституту професійно-технічної освіти НАПН України.
З 25. 02. 2016 року до 19. 06.2016 р. – виконувач обов’язків директора ЛНПЦ Київського національного університету імені М. Драгоманова.
З 19. 06. 2016 р. до 11. 12. 2020 р. – професор кафедри гуманітарних дисциплін і соціальної роботи Львівського державного університету
безпеки життєдіяльності. З 11. 12. 2020 р. і донині – професор кафедри соціальної роботи, управління і суспільних дисциплін Львівського державного університету безпеки життєдіяльності.
Наукові інтереси:
- Етика відносин у педагогічному колективі;
- Естетика педагогічної діяльності,
- Історія української філософії,
- Професійна освіта педагога.
Робота у спецрадах:
Член спеціалізованої вченої ради К 35.874.03, ЛДУБЖД, спеціальність 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» (2016–2021);
Член постійно діючої спеціалізованої вченої ради Д 05.053.01, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, спеціальність 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти»
Членство в редколегіях:
Член редколегій фахових видань: «Педагогіка та психологія професійної освіти» (до 2018 р.), «Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності» (до 2020 р.); «Освітні обрії» (Івано-Франківський інститут післядипломної педагогічної освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника).
Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю:
Член правління Всеукраїнського товариства «Рідна школа» (з 2014 р.).
Основні наукові праці:
Підручники чи навчальні посібники або монографії, в тому числі видані у
співавторстві:
1.Васянович Г.П, Вдович С.М. Методологічні підходи до моделювання в педагогічних і психологічних дослідженнях. Моделювання педагогічного процесу та психологічного супроводу підготовки фахівців ризиконебезпечних та інших професій : монографія / за ред. М. С. Коваля, А. В. Литвина. Львів : ЛДУБЖД, 2023. С.18-40.
2.Васянович Г. П. Інклюзія персоналістична: навчальний посібник. Львів: «Норма», 2022. 324 с.
3.Васянович Г. Християнсько-філософський персоналізм Григорія Сковороди: монографія. Львів: «Норма», 2022. 268 с.
4.Васянович Г. П. Педагогічна естетика: навч. посіб. Львів: «Норма», 2021. 464 с.
5.Словник професійної термінології для майбутніх фахівців сфери соціальної роботи (до курсів) / Г.В. Коваль, Г.П. Васянович, В.В. Грицанюк, Е.І Костишин, О.М. Міщенко, В.М. Логвиненко, К.І. Савостікова. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 208 с.
6.Культура: Історико-світоглядний контекст. Навчально-методичний посібник для студентів та курсантів / Васянович Г.П., Гіпстер З.В., Логвиненко В.М. – Львів : СПОЛОМ, 2020. –102 с.
7. Васянович Г., Будник О. Ноологічний концепт духовного розвитку майбутнього педагога.
8. Горизонт духовності виховання: колективна монографія / The Horizon of Education collective monograph. Уклали й підготували Йонас Кевішас та Олена Отич. Вільнюс. 2019.С. 154-176.
9.Васянович Г., Будник О Актуальні проблеми філософії інклюзивної освіти / Професійна підготовка фахівців у вимірі нових освітніх реалій: український і зарубіжний досвід:колективна монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. С.241-257.
10.Васянович Г. П. Педагогічна етика: навчальний посібник/ Вид. 2-ге, доп. Львів: Норма, 2015. 420 с.
11.Васянович Г.П. Морально-правова відповідальність педагога (теоретико-методологічний аспект): монографія. Вибрані твори: у 7-ми т. Т. 2./. 3-є вид. доп. Львів: Норма, 2015. 358 с.
Публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових
видань України:
1. Vasianovych H., Budnyk O. Inclusion in the Dimensions of Personality. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2022. Vol 9, No. 1 P. 7-15.
2. Васянович Г.П. Логвиненко В.М. Філософсько-методологічні засади підготовки майбутніх фахівців соціальної роботи в умовах війни. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 52. Том 1. С.87-90.
3. Васянович Г. П. Герменевтико-культурологічні засади формування харазматичного лідера-педагога. Теорія і практика управління соціальними системами. № 3. 2021. С. 17-26.
4. Budnyk, O., Vasianovych, H., Mikulets, L., Avkhutska, S., Sinitsyna, A., Turkov, V.,Nikolaesku, I. Improving a pedagogical image of an educational institution: a case study. Revista Inclusiones. 2021. Vol. 8 num Especial. Р. 332-343.
5. Vasianovych H., Shewkun G., Latyschevska K. Aesthetic Categories “Love”, “Joy” and “Fear” in the Professional Activity of a Teacher. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2021.Vol. 8, No. 1. Р. 17-23.
6.Васянович Г., Нагірняк М., Боднар Х. Формування комунікативних умінь у майбутнього соціального працівника засобами ІКТ. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2020.Вип. 55. С. 31–38.
7.Васянович Г., Костишин Е, Бабій І. Духовні цінності і смисли людського буття у світоглядних пошуках Тараса Шевченка (До 205 річниці від дня народження геніального українського поета, мислителя, педагога). Молодь і ринок. 2019. № 5. С. 6-12.
8.Васянович Г.П. Культурно-гуманітарні засади освітнього процесу і сучасна реальність. Освітні обрії. 2019. 49 (2), С.4-7.
9.Васянович Г.П., Будник В.Б. Метологічні засади формування лідерських якостей у майбутнього соціального працівника. Лідер. Еліта. Суспільство. 2018. № 1. С. 60-69.
10.Васянович Г. П. Духовні смисли використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2018. Вип. 50. С.
30-34.
11.Васянович Г., Великий Р. Морально-естетична культура особистості педагога у життєво-філософських вимірах академіка Івана Зязюна. Естетика і етика педагогічної дії. 2018. Вип. 17. С. 91-105.
Публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до наукометричних баз,
зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:
1. Vasianovych H., Lozynskyi A. The content of military education of the ukrainians in national and foreign armed forces in 1914–1921. Skhidnoievropeiskyi istorychnyi visnyk / East European Historical Bulletin. 2019. Issue 13. P. 94–103. DOI: 10.24919/2519-058x.13.188670 Web of
Science
2. Vasianovych H., Budnyk O., Klepar M., Beshok T., Blyznyuk T., Latyshevska K. Pragmatism
in philosophy of inclusive education studies and problems of teacher training. Revista
Inclusiones. 2020. Vol. 7, num. 4. P. 59–73. Web of Science
3. Vasianovych H.P., Gerganov L.D., Beshok T.V. The levels formation diagnostics of
prospective elementary school teachers' media literacy. Information Technologies and Learning
Tools. 2020. Vol. 76, Issue 2. Р. 108–125. Web of Science
Статті в закордонних виданнях:
Vasianovych H. Nahirniak M. Esthetic needs in the professional activity of social worker. Čo prinieslo sociálnej práci 100 rokov? Minulé a súčasné podoby sociálnej práce. 8.ročník Košických dní sociálnej práce. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou konanej dňa 29.11.2019 v Košiciach. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Vydavateľstvo ŠafárikPress. 2020. P. 109-112.
Статті науково-популярні та/або консультаційні (дорадчі) та/або дискусійні:
1.Васянович Г. П. Моральна культура особистості педагога в етнопедагогічному вимірі. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце. 2021. Вип. 9.
Том 1; С. 8-17
2.Васянович Г. П. Естетика вчинку педагога. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани– Гомель–Кєльце, 2021. Вип. 8. С.10-18.
3.Васянович Г. П. Етюди інклюзії: феноменологічно-персоналічтичний підхід. Сучасний стан та перспективи розвитку освіти: теорія, практика, інновації: матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної онлайн конференції : [текст] за заг. редакцією Т. В.
Новак. Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2021. С. 137-147.
4.Васянович Г. П. Естетика вчинку педагога. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце. 2021. Вип. 8; С. 10-17.
5.Васянович Г. Логвиненко В. Методологія досліджень проблем професійної освіти на сучасному етапі її розвитку: контексти філософського структуралізму. Професійне навчання на виробництві: Зб. наук. праць. Ізмаїл Вид-во Дунайський інститут НУ
«Одеська морська академія», 2020. С 59-72.
6. Васянович Г. Зданевич Л. Використання інформаційних технологій в освітньому процесі в умовах дистанційного навчання. Філософсько-педагогічний і духовно-поетичний досвід професора Григорія Васяновича: до 75-річчя від дня народження / упоряд. С.М.Вдович.
Львів, ФОП Корпан Б. І., 2020, с. 239 – 253.
7. Васянович Г., Костишин Е. Роль і місце естетичних почуттів у професійній діяльності педагога. Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб. матеріалів ХVІІ Міжнародних педагогічномистецьких читань пам’яті проф. О.П. Рудницької / [наук. ред.: Г.І. Сотська,
М.П. Вовк].– Вип. 3 (15). К.: Талком, 2020. 282 с., С. 96-99.
8.Васянович Г. П. Шевкун Г. Естетична і художня культура педагога. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани– Гомель–Кєльце, 2020. Вип. 6. С.13-20.
9. Васянович Г.П., Логвиненко В. М. Соціальна робота: методологічні аспекти дослідження. Соціальна робота: становлення, перспективи, розвиток : матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції, 24-25 травня 2018 р. Львів: СПОЛОМ, 2018. С. 151-163.
Підвищення кваліфікації
Стажування:
Львівський науково-практичний центр Національної академії педагогічних наук України (05.02.2015 р. – 05.03.2015 р.); свідоцтво
про підвищення кваліфікації 12СПВ137726. Тема: «Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес ВНЗ»
Львівський національний університет ім. І. Франка, кафедра спеціальної освіти та соціальної роботи (30.11.2020 р. – 29.01.2021 р.);
довідка про підвищення кваліфікації № 998-У від 09.03. 2021 р. Тема підвищення кваліфікації (стажування):
«Зміст і технології професійної підготовки фахівців соціальної роботи у процесі викладання професійно-орієнтованих дисциплін».
Навчальні дисципліни, які викладає:
Етика та академічна доброчесність в освіті і науці
Педагогіка вищої школи
Педагогіка та методика викладання дисциплін у сфері соціальної роботи
Філософія
Філософія науки
Посилання:
|