«Ізотерапія в роботі з постраждалими дітьми»: в Університеті відбувся майстер-клас
Кафедра практичної психології та педагогіки ЛДУ БЖД у рамках психотерапевтичної майстерні у співпраці з Ізраїльською Коаліцією по роботі з травмою 19 квітня провела майстер-клас щодо надання допомоги постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій «Ізотерапія в роботі з постраждалими дітьми» для курсантів і студентів третього курсу спеціальності 053 «Психологія». Ізотерапія (малюнкова терапія) є універсальним методом роботи і з дітьми, і з дорослими. Особливу ефективність цей метод показав для дітей, в яких ще раціональний, екзистенційний підходи не будуть доцільними через несформованість абстрактно-логічного мислення.
Малювання – добрий спосіб зняття психоемоційної напруги, опрацювання негативних психоемоційних станів, повернення почуття контролю дитини, що пережила травму. Малювання може бути тематичним, як іконотерапія чи мандалотерапія, що застосовується під час роботи з військовими, учасниками бойових дій. Воно може бути і спонтанним творчим вираженням, наприклад, образ вулкану для опрацювання власного гніву чи страху, малюнок «Дім» для відновлення почуття безпеки тощо. Крім переліченого, на занятті проводилась вправа «Я і мій світ», спрямована на структурування особистості, пошук ресурсів, усвідомлення свого «Я». Крім малювання використовується (за наявності відповідних матеріалів) аплікація, ліплення з пластиліну та робота з фольгою. Однак, треба враховувати випадки, коли засоби відображення є обмежені, тоді навіть шкільна крейда та асфальтове покриття можуть стати пензлем і полотном.
Малювання – добрий спосіб зняття психоемоційної напруги, опрацювання негативних психоемоційних станів, повернення почуття контролю дитини, що пережила травму. Малювання може бути тематичним, як іконотерапія чи мандалотерапія, що застосовується під час роботи з військовими, учасниками бойових дій. Воно може бути і спонтанним творчим вираженням, наприклад, образ вулкану для опрацювання власного гніву чи страху, малюнок «Дім» для відновлення почуття безпеки тощо. Крім переліченого, на занятті проводилась вправа «Я і мій світ», спрямована на структурування особистості, пошук ресурсів, усвідомлення свого «Я». Крім малювання використовується (за наявності відповідних матеріалів) аплікація, ліплення з пластиліну та робота з фольгою. Однак, треба враховувати випадки, коли засоби відображення є обмежені, тоді навіть шкільна крейда та асфальтове покриття можуть стати пензлем і полотном.