Освітньо-наукова програма розроблена на основі Тимчасового Стандарту вищої освіти Львівського державного університету безпеки життєдіяльності та забезпечує підготовку дослідників у царині педагогічних наук відповідно до галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями).
Метою ОНП є підготовка кадрів вищої кваліфікації для проведення викладацької та науково-дослідної діяльності в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти і науково-дослідних установах; формування та розвиток у здобувачів компетентностей, що дають змогу на основі сучасної методології наукової та педагогічної діяльності продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної освіти, проводити науково-дослідницьку, науково-методичну, науково-організаційну, освітньо-організаційну діяльність, а також впроваджувати отримані результати в освітню практику, демонструючи інноваційність, самостійність, академічну та професійну доброчесність.
Розроблено проектною групою спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) Львівського державного університету безпеки життєдіяльності у складі:
Керівник проектної групи: |
Андрій ЛИТВИН |
Професор кафедри практичної психології та педагогіки, доктор педагогічних наук, професор. |
Члени проектної групи: |
Михайло КОЗЯР |
Науковий співробітник відділу організації наукових досліджень, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України; |
Лариса РУДЕНКО |
Професор кафедри практичної психології та педагогіки, доктор педагогічних наук, професор; |
Андрій ЦЮПРИК |
Доцент кафедри практичної психології та педагогіки, доктор педагогічних наук, доцент; |
Ксенія БЕРЕЗЯК |
Здобувач вищої освіти зі спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями). |
До розроблення програми залучено зовнішніх стейкхолдерів: |
Олександр КАПІНУС |
Начальник кафедри морально-психологічного забезпечення Національної академії сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного, доктор педагогічних наук, доцент; |
Юлія КОЛІСНИК-ГУМЕНЮК |
Доцент ВСП «Львівський навчально-науковий центр професійної освіти» НПУ ім. М. П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, доцент; |
Тетяна МАТВІЙЧУК |
Доцент кафедри педагогіки та психології Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського, кандидат педагогічних наук, доцент; |
Володимир БОБКО |
Директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області. |
Рецензії-відгуки: |
Роман ГУРЕВИЧ |
Директор Навчально-наукового інституту педагогіки, психології, підготовки фахівців вищої кваліфікації Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, дійсний член (академік) НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; |
Олександр ДІДЕНКО |
Провідний науковий співробітник науково-дослідного відділу Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, доктор педагогічних наук, професор. |
ОНП спрямовує здобувачів на виконання таких актуальних завдань:
– опанування теоретичних основ і напрямів удосконалення наявних освітніх технологій;
– виявлення закономірностей, обґрунтування методологічних підходів і принципів організації освітнього процесу;
– наукове обґрунтування змісту, методів, організаційних форм і засобів професійної освіти;
– дослідження та розроблення стандартів професійної освіти;
– розв’язання проблем удосконалення сучасних підручників та електронних освітніх ресурсів для професійної освіти;
– дослідження та реалізація наступності навчання в закладах неперервної професійної освіти;
– вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду з професійного навчання дорослого та незайнятого населення;
– дослідження інноваційних процесів у професійній освіті;
– розроблення педагогічних засад професійно-творчого розвитку особистості в системі професійної освіти;
– пошук напрямів формування та розвитку педагогічної майстерності науково-педагогічних і педагогічних кадрів;
– розроблення й обґрунтування науково-дослідної складової підготовки фахівців різного профілю;
– організація навчально-виробничої, виробничої та навчальної практик у закладах освіти;
– наукові основи підготовки і перепідготовки фахівців у системі дистанційної освіти.